Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få data från Excel 2016 till Keynote

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-09 08:30

Hej!
Någon som vet hur man importera data från Excel 2016 till Keynote 6.6.1 ?

Med Excel 2011 kunde jag bara markera datan jag ville ha med, kopiera och klistra in. Då skapades en enkel tabell upp.
När jag försöker samma från Excel 2016 blir det en textruta istället för tabell..

Tack på förhand!

Senast redigerat 2016-03-09 10:03

Känner inte till möjligheterna i just Keynote, men många program har flera olika alternativ för att klistra in. Prova att högerklicka när du ska klistra in. Där finns kanske andra alternativ, typ Cmd-Alt-V eller Cmd-Shift-V.

PS. Gillar trådrubriken "Imponera Excel..."

Senast redigerat 2016-03-09 09:19
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-03-09 08:57

Det låter som att Excel 2016 lägger med annat metadata (som berättar vad det är för format och egenskaper på datat) än vad Excel 2011 lägger med för utklippet. För du kör väl med samma version av Keynote båda gångerna, eller hur?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-09 09:54
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Känner inte till möjligheterna i just Keynote, men många program har flera olika alternativ för att klistra in. Prova att högerklicka när du ska klistra in. Där finns kanske andra alternativ, typ Cmd-Alt-V eller Cmd-Shift-V.

PS. Gillar trådrubriken "Imponera Excel..."

Samma effekt med högerklick. Funkar inte alls med cmd-alt

haha oj, ska fixa

Ursprungligen av frazze:

Det låter som att Excel 2016 lägger med annat metadata (som berättar vad det är för format och egenskaper på datat) än vad Excel 2011 lägger med för utklippet. För du kör väl med samma version av Keynote båda gångerna, eller hur?

Precis, samma version och samma presentation till och med.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-03-09 10:43
Ursprungligen av kladda:

Precis, samma version och samma presentation till och med.

Det betyder alltså att Microsoft har ändrat på metadatat till den markerade textmassan från version 2011 till 2016 för Excel. Bara att felanmälan hos Microsoft. Den verkade alltså vara korrekt i version 2011 så den angav tabelldata medans 2016 anger simpel/generell textdata.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-09 10:52
Ursprungligen av frazze:

Det betyder alltså att Microsoft har ändrat på metadatat till den markerade textmassan från version 2011 till 2016 för Excel. Bara att felanmälan hos Microsoft. Den verkade alltså vara korrekt i version 2011 så den angav tabelldata medans 2016 anger simpel/generell textdata.

Tack för hjälpen! Nu blev det plötsligt en enorm käpphäst
Microsoft....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-09 11:39

Jag har inte tillgång till Excel 2016 för att testa, men förslag på vägar runt problemet:

1) Gör först en tom tabell i Keynote och klistra in i första tabellfältet. Förhoppningsvis expanderar tabellen till korrekt antal rader och kolumner.

2) Klistra in i ett Numbers-blad, kopiera igen och klistra in i Keynote.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-09 12:02
Ursprungligen av IngoX:

Jag har inte tillgång till Excel 2016 för att testa, men förslag på vägar runt problemet:

1) Gör först en tom tabell i Keynote och klistra in i första tabellfältet. Förhoppningsvis expanderar tabellen till korrekt antal rader och kolumner.

2) Klistra in i ett Numbers-blad, kopiera igen och klistra in i Keynote.

Det första fungerade, typ
Fick in alla uppgifter men formateringen blev knepig. Gick snabbare att bygga om den än att skriva om den dock, tack!

1
Bevaka tråden