Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att helt radera OS X?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att helt radera OS X ur sin maskin, utan att det skapar några bekymmer?

Visst - det enkla svar är naturligtvis ja, men kommer maskinen starta normalt sedan från Windows?

Trots allt så ligger en ren OS X-partition och tar upp 30GB helt i onödan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-05 19:21

Om du partitionerar om hårddisken till en ny partition som raderas så finns inget kvar. Bara att installera Windoze.

Ursprungligen av TureB:

Om du partitionerar om hårddisken till en ny partition som raderas så finns inget kvar. Bara att installera Windoze.

Frågan är om maskinen då startar från Windows, om det inte finns en partition med OS X? Och går det att återställa till OS X genom internet recovery (CMD+R) vid behov?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-05 19:40

Om du stoppar in en Windows skiva, raderar hårddisken och installerar Windows så startar datorn från Windows. Behöver ingen Mac OS X för att starta.

Ursprungligen av TureB:

Om du stoppar in en Windows skiva, raderar hårddisken och installerar Windows så startar datorn från Windows. Behöver ingen Mac OS X för att starta.

Okej. Får se vad det ger för fint resultat då om ett par minuter när jag blåser ut OS X.

Ursprungligen av oldpeer:

men kommer maskinen starta normalt sedan från Windows?

Skulle inte kalla Windows "normalt"...

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Skulle inte kalla Windows "normalt"...

Enligt mig så är Windows 10 betydligt bättre än vad OS X är i dag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-08 12:02

Möjligen vanligare... inte bättre.

Ursprungligen av kenjon:

Möjligen vanligare... inte bättre.

Det är subjektivt. Jag har faktiskt inte så mycket emot win10.

Ursprungligen av oldpeer:

Enligt mig så är Windows 10 betydligt bättre än vad OS X är i dag.

Alla kan vi ha fel någon gång...:)

Jag vet inte varför jag tar mig tid att svara på det här, men..

Ursprungligen av kenjon:

Möjligen vanligare... inte bättre.

Vanligare, och bättre. Betydligt mer responsivt gränssnitt och en överlägsen filhanterare. Sedan har Windows 10 fått ett otroligt rent grafiskt utseende som faktiskt gör vad man förväntar sig av det utan att vara störande eller onödigt i vägen. Microsoft har helt klart (äntligen) lärt sig någonting. Sedan blir det ju inte sämre av att det faktiskt finns betydligt fler inställningar att göra eftersom man inte har skalat ner allt till en så simpel nivå att det blir Apples "Du behöver bara kunna göra det vi vill och tycker är enklast för dig". Det enda som jag verkligen saknar från OS X är alla gester som går att göra på trackpad.

Ja, jag är mest kvar på 99mac för att jag vill försöka hänga med lite kring hur produkterna utvecklas och kunna hjälpa då och då. Men jag har lämnat så väl OS X som iOS.

Ursprungligen av Cotillion:

Alla kan vi ha fel någon gång...:)

Ja, idag hade jag fel på jobbet om en förordning. Men det är nog inte vad du försökte få fram med ditt svar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-09 00:02

Responsivt gränssnitt??? Där har Windows legat långt efter sedan ver 1.0. Det är ofta musen inte reagerar pga att annat görs i bakgrunden. Något mer musresponsivt än OSX har jag inte sett.
Men vi är olika och har olika åsikter.

Ursprungligen av kenjon:

Responsivt gränssnitt??? Där har Windows legat långt efter sedan ver 1.0. Det är ofta musen inte reagerar pga att annat görs i bakgrunden. Något mer musresponsivt än OSX har jag inte sett.
Men vi är olika och har olika åsikter.

Jag har tyckt illa om alla Windows innan 10a, men aldrig någonsin varit med om vad du påstår ovan. Och då har jag ändå tvingats köra en hel del maskiner med Windows och sett en del sjuka problem.

1
Bevaka tråden