Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anteckningar hänger sig

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan ett par dagar hänger sig Anteckningar varje gång jag öppnar det. Först verkar det fungera, men sedan står det bara och tuggar och måste tvångsavsluts. Detta händer varje gång jag öppnar programmet. Det går dock att spara anteckningar till det.

När jag stänger ner datorn kommer det felmeddelanden i Anteckningar felaktiga atatchments. Detta sedan någon månad tillbaka, men så länge man trycker Ok stänger det ner sig som det ska.

Nu har det dock brakat ihop totalt. Alla andra program som jag använt verkar fungera normalt. Någon som upplevt liknande? Alla uppdateringar av programvaran är gjorda.

Tack på förhand

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-05 19:10

Datortyp, OSXversion, ledigt utrymme på hårddisken, testat annan användare?
Jag skulle köra en Combouppdatering.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-05 20:41

Prova att starta anteckningar utan internetuppkoppling.

Jag har en MacBook Pro Retina 13" från 2013. El Capitan 10.11.3 25 av 250 GB ledigt.
Combouppdatering? vet ej vad det är...

Verkar funka öppna och stänga ner utan Wifi. Då kommer inte felmeddelandet heller samt att sparade ändringar förloras vid avstängning.

Vissa mappar ligger dessutom dubbelt, det gör de inte i mobilen och på spaden.

Tack för svar Detta driver mig till vansinne!!!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-08 12:07

Första länken vid en googling:
https://support.apple.com/kb/DL1859?viewlocal...

Fick länken och installerar. Hittat fler på nätet som verkar ha samma problem.

Jag tog bort alla länkar och anteckningar igår och det har funkat hittills. Har lagt tillbaka några av dem. Finns det någon gräns på hur mycket man kan spara? Håller tummarna för att det funkar efter installation av programvaran och upprensningen ?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-14 12:17

OT: Men det finns en app som exporterar anteckningar.
Kommer ut som HTML-kod, så förslagsvis döper man om filändelsen till .html för att läsa dem med formatering i valfri webbläsare.

1
Bevaka tråden