Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows från USB

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag sitter här i min förtvivlan för att min pc har lagt av. Windows startar inte så jag måste installera om det. Men min USB som jag bootar windows från för att installera det har slutat fungera. Så nu sitter jag på min MBP och försöker utan att lyckas att skapa en USB , på min MBP, som går att boota på min PC så jag kan installera om mitt Windows.

Jag har googlat typ hela internet och hittat en hel del hjälp men ingen av om har gett mig bra resultat. Det slutar på samma sätt att min PC kommer till en svart skärm med ett _ som bara blinkar.

Finns det någon här ute som kan hjälpa mig? Det skulle uppskattas till tusen!

Jag har testat UNetbootin, funkar inte. Har även testat Bootcamp men det funkar inte heller!

Och jag ber väldigt mycket om ursäkt om det redan finns en tråd om detta!

Bootcamp Assisant fungerar bara om du ska boota den till min mac. Jag behöver den till min PC. Och jag har bara min mac att använda just nu

BCA funkar ju inte om man vill göra sin USB bootable för en PC dator. Vill inte ha Windows till min MAC. Jag vill ha till min PC dator.

Ursprungligen av TheBillyIam:

BCA funkar ju inte om man vill göra sin USB bootable för en PC dator. Vill inte ha Windows till min MAC. Jag vill ha till min PC dator.

Jasså, gör den inte? Har du testat?

Det är inte så mer avancerat än att formatera tex en USB i rätt format och slänga in en ISO.

Det står att då man använder BCA så formateras den till ett format som mac känner av, inte pc. Jaa det har jag. flera gånger.

Har inte testat att bara formatera om till rätt format och slänga in en ISO, ska göra det nu.

1
Bevaka tråden