Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine moment 22???

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2016-03-03 08:23

Har en extern disk ansluten till min iMac.
Den går inte att mata ut manuellt för då gnäller datorn om att disken används (säkkop är klar!)

När datorn väcks ur en längre vila får jag meddelande om att disken matades ut felaktigt (ingen åtgärd från min sida)

Någon som har en ide hur jag ska hantera det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-03 08:48

Vad är det för anslutning?
Vilken modell på hårddisken? Har den egen strömförsörjning?
Du använder den alltså för TimeMachine-backup? Lagrar du även annat på den?

Det är två olika problem. Att hårddisken matas ut vid vila drabbas vissa modeller oftare av. Ibland beror det på dålig anslutningskabel. Att systemet tycker att den används kan också ha olika orsaker. Kan du stänga av datorn normalt när hårddisken är ansluten?

Kan flika in med att du även borde ha backup off-site, med tex backblaze.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2016-03-03 09:46
Ursprungligen av IngoX:

Vad är det för anslutning?
Vilken modell på hårddisken? Har den egen strömförsörjning?
Du använder den alltså för TimeMachine-backup? Lagrar du även annat på den?
Det är två olika problem. Att hårddisken matas ut vid vila drabbas vissa modeller oftare av. Ibland beror det på dålig anslutningskabel. Att systemet tycker att den används kan också ha olika orsaker. Kan du stänga av datorn normalt när hårddisken är ansluten?

Western Digital 3,5" med extern strömförsörjning. Helt och hållet dedikerad till TM (lagrar inte NÅNTING annat på disken)
Ansluten via USB.
Har inte testat att stänga av datorn helt och hållet men det ska jag göra så fort jag kommer hem från jobbet så får vi se.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kan flika in med att du även borde ha backup off-site, med tex backblaze.

Absolut en bra idé

1
Bevaka tråden