Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appen Meddelande tar inte emot bilder

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-02-27 20:25

Jag har en MacMini med senaste OSX och helt plötsligt har meddelande appen slutat att ta emot bilder. Varje gång någon skickar en bild till mig så får jag upp en ruta som säger "Ditt meddelande kunde inte skickas"

Bild

Bilden som är skickad till mig laddas inte heller ner i meddelande appen, jag har testat att avaktivera och logga ut och logga in igen men fortfarande samma problem, något som vet vad de kan va för något?

Bild

Samma problem med annan användare?

  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-02-27 20:43

Vet ej, jag har bara en användare. Inga problem på MBP eller iPad och iPhone

Ursprungligen av Nixe:

Vet ej, jag har bara en användare. Inga problem på MBP eller iPad och iPhone

Testa. Syftet är att ta reda på om felet är kopplat till dina användare eller ej.

  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-02-27 21:22

Har inte felet på andra enheter så nej de har inte med användaren att göra. Har samma iCloud konto på många enheter med bara problem på en.

Ursprungligen av Nixe:

Har inte felet på andra enheter så nej de har inte med användaren att göra. Har samma iCloud konto på många enheter med bara problem på en.

Så du har provat skapa en ny användare i OS X (som använder samma iCloud-inloggning) och det är samma fel där?

  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-02-28 07:55
Ursprungligen av keptang:

Så du har provat skapa en ny användare i OS X (som använder samma iCloud-inloggning) och det är samma fel där?

Det går inte, får meddelandet "Detta iCloud-ID används av en annan användare"

Ursprungligen av Nixe:

Det går inte, får meddelandet "Detta iCloud-ID används av en annan användare"

Stäng av det på den andra användaren.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-28 09:43
Ursprungligen av Nixe:

Jag har en MacMini med senaste OSX och helt plötsligt har meddelande appen slutat att ta emot bilder. Varje gång någon skickar en bild till mig så får jag upp en ruta som säger "Ditt meddelande kunde inte skickas"

Bild

Bilden som är skickad till mig laddas inte heller ner i meddelande appen, jag har testat att avaktivera och logga ut och logga in igen men fortfarande samma problem, något som vet vad de kan va för något?

Bild

Vänligen ladda upp bilder direkt till forumet, i ett format för webben. Tex JPG/PNG. Lite trist den dagen när någon har samma fel som du, men inte kan se bilderna.

Till ämnet: -Har det någon gång fungerat på datorn? Du kan alltså ta emot text (blå och gröna meddelanden) men inte bilder?
Kan du skicka bilder till dig själv från en annan enhet? Är de andra enheterna oxå uppdaterade till sista OS X/iOS?

I Meddelanden -> Inställningar, har du Apple ID: (ditt id) ibockat?
Samt på raderna nedan?

  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-02-28 10:12

Ja de har fungerat tills för några dagar sedan. Jag kan ta emot texten men bara inte bilderna

Jag har gjort ett ny användare men det är samma problem där,

Ursprungligen av Nixe:

Ja de har fungerat tills för några dagar sedan. Jag kan ta emot texten men bara inte bilderna

Jag har gjort ett ny användare men det är samma problem där,

Då skulle jag rekommendera att du testar med combo uppdatering:
https://support.apple.com/kb/DL1859?locale=sv...

Ta backup först. Fungerar inte det så kan du testa en system restore.

Senast redigerat 2016-02-28 15:07
  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-03-07 13:43

Det blev en system restore

Ursprungligen av Nixe:

Det blev en system restore

Och det löste problemet antar jag? Kan vara bra att veta för nästa person som stöter på samma problem

  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-03-27 17:45

Ja de gjorde de

1
Bevaka tråden