Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inte Time Capsule efter uppdatering till El Capitan

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Måste börja med att jag är inte den mest tekniska människan men inte helt tappad heller. Jag uppdaterade min MacBook Pro för några dagar sedan till OS X El Capitan (Verison 10.11.3) och sedan dess fungerar inte min AirPort Time Capsule som den skall. Den lyckas göra säkerhetskopieringarna (som den skall förutsätter jag har aldrig behövt återskapa någonting från säkerhets kopieringarna) utan jag har främst använd Time Capsule'n för att manuellt göra back-up på dokument samt bilder.

Innan uppdateringen dök det upp en liten ikon av Time Capsulen på skrivbordet när den var ansluten och man kunde då dubbelklicka på ikonen för att komma åt innehållet, sedan uppdateringen har ikonen från skrivbordet försvunnit och jag kan inte för mitt liv hitta ett sett att komma åt innehållet..

När man går in på AirPort verktyg är den ansluten men jag kan inte hitta ett sätt att komma åt filerna och bilderna.

Är det någon som vet en lösning på detta så jag inte förlorar alla bilder?

/Nathalie

Tack för det snabba svaret!

Jag följde instruktionerna i den första länken men det verkar inte fungera alls dessvärre :/
Den andra länken förstår jag ingenting av :S Men är en AirPort Extreme samma sak som en AirPort Time Capsule?

Jag är jätte tacksam för all hjälp jag kan få

Ursprungligen av Nattiiiee:

Tack för det snabba svaret!

Jag följde instruktionerna i den första länken men det verkar inte fungera alls dessvärre :/
Den andra länken förstår jag ingenting av :S Men är en AirPort Extreme samma sak som en AirPort Time Capsule?

Jag är jätte tacksam för all hjälp jag kan få

Det står i klartext:

Citat:

Montera Mac OS Extended (HFS+)-volymer manuellt

  1. Från Finders Gå-meny väljer du Anslut till server.

  2. Ange AirPort Extreme-basstationens LAN IP-adress (som standard 10.0.1.1).

  3. Ange användarnamnet och lösenordet som krävs för åtkomst till AirPort-hårddiskar.

  4. Ange de önskade AirPort-hårddiskarna från de tillgängliga volymerna

Kontrollera även inställningarna i Finder om vad som ska visas på skrivbordet.

1
Bevaka tråden