Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Angående klicka på inläggsnummer i samma tråd man skriver i

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-02-01 14:09

Jag skulle skriva ett inlägg i en tråd och ville då länka till ett tidigare inlägg. Jag klickade på länkens nummer och fick då upp det i samma fönster. Nu vet jag ju att jag måste kommandoklicka, men eftersom jag inte visste det gick allt jag skrev förlorat eftersom det inte fanns kvar när jag gick tillbaka ett steg, tydligen autosparas inget. Jag föreslår att man ändrar i mallen så att ett klick på länken öppnar ny flik/nytt fönster. Se bild.

Ping @biberu.

Tack för förslaget!

Det är alltid lite knivigt att "tvinga" nya fönster, många användare uppskattar inte det beteendet. Siffran har även andra syften, till exempel väljer vissa användare att ladda om sidan eller få direktlänkar till inlägg den vägen. Tills vidare kommer vi ha kvar nuvarande lösning helt enkelt, jag får hoppas att det fungerar även för dig.

Mvh

Ursprungligen av alix:

Jag skulle skriva ett inlägg i en tråd och ville då länka till ett tidigare inlägg. Jag klickade på länkens nummer och fick då upp det i samma fönster. Nu vet jag ju att jag måste kommandoklicka, men eftersom jag inte visste det gick allt jag skrev förlorat eftersom det inte fanns kvar när jag gick tillbaka ett steg, tydligen autosparas inget. Jag föreslår att man ändrar i mallen så att ett klick på länken öppnar ny flik/nytt fönster. Se bild.

Autosparningen som fanns i det gamla forumet var inte dum... Men men, vad är en bal på slottet?

1
Bevaka tråden