Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

krångel med Apple-id

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-28 19:10

Jag hoppas att jag valt rätt kategori av forum för min fråga...

Min sambo registrerade för länge sedan sitt Apple-ID på sin dåvarande jobb-mail.
Hon har därefter bytt jobb och företaget har dessutom ändrat mailadress så hon har nu ingen chans att komma åt detta konto.
Hon kan alltså inte få något "återställningsmail".

Hon har försökt registrera ett nytt Apple-ID med sin nuvarande mail-adress men likt förbaskat så spökar den gamla ursprungliga adressen.

Som exempel så försöker jag bjuda in henne till familjedelning (på hennes nya Apple-ID) men när hon klickar på länken in inbjudningsmailet så uppmanas hon skriva in lösen på sitt gamla Apple-ID.

Någon som vet vad vi ska göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-28 19:25

Om du kommer ihåg ditt gamla lösenord kan du ändra/hantera ditt apple-id här:
https://appleid.apple.com/se/

Ursprungligen av spygg:

Jag hoppas att jag valt rätt kategori av forum för min fråga...

Min sambo registrerade för länge sedan sitt Apple-ID på sin dåvarande jobb-mail.
Hon har därefter bytt jobb och företaget har dessutom ändrat mailadress så hon har nu ingen chans att komma åt detta konto.
Hon kan alltså inte få något "återställningsmail".

Hon har försökt registrera ett nytt Apple-ID med sin nuvarande mail-adress men likt förbaskat så spökar den gamla ursprungliga adressen.

Som exempel så försöker jag bjuda in henne till familjedelning (på hennes nya Apple-ID) men när hon klickar på länken in inbjudningsmailet så uppmanas hon skriva in lösen på sitt gamla Apple-ID.

Någon som vet vad vi ska göra?

Uppmanas som i att det gamla Apple-ID't står ifyllt i rutan redan? Är det inte bara att rensa och skriva in det nya? Jag använder 2 olika Apple-ID för olika ändamål och ibland är fel förifyllt.

Gissar att det gamla ligger som förinställt i Nyckelringen, så den borde redigeras/tas bort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-01 03:46

Tack för svar.

Hon kan inte sitt gamla lösenord.
Rutan som kommer upp är redan ifylld och det går ej att byta.
Nyckelring? Förklara gärna mer
/t

På Macen: Program/Verktygsprogram/Nyckelhanterare Det är det program som har hand om inloggningar, lösenord mm. Men var försiktig så du inte ställer till något då det inte är direkt lätt att använda/fatta vart man ska gå.

Ursprungligen av spygg:

Jag hoppas att jag valt rätt kategori av forum för min fråga...

Min sambo registrerade för länge sedan sitt Apple-ID på sin dåvarande jobb-mail.
Hon har därefter bytt jobb och företaget har dessutom ändrat mailadress så hon har nu ingen chans att komma åt detta konto.
Hon kan alltså inte få något "återställningsmail".

Hon har försökt registrera ett nytt Apple-ID med sin nuvarande mail-adress men likt förbaskat så spökar den gamla ursprungliga adressen.

Som exempel så försöker jag bjuda in henne till familjedelning (på hennes nya Apple-ID) men när hon klickar på länken in inbjudningsmailet så uppmanas hon skriva in lösen på sitt gamla Apple-ID.

Någon som vet vad vi ska göra?

Lägg inte ned tid i onödan på detta utan kontakta Apple Support på 0771-199 519

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-06-26 17:45

Tack för svar.
Vi är bosatta i USA och jag har flera gånger varit i kontakt med personal på vår närmaste Appstore-butik.
Tyvärr så kvarstår problemet. Jag ska prova att kontakta Apple support när jag kommer hem till Sverige över sommaren.
Mvh
t

Ursprungligen av spygg:

Tack för svar.
Vi är bosatta i USA och jag har flera gånger varit i kontakt med personal på vår närmaste Appstore-butik.
Tyvärr så kvarstår problemet. Jag ska prova att kontakta Apple support när jag kommer hem till Sverige över sommaren.
Mvh
t

Tänkte bara följe upp om hur det gick med detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-02-24 17:38

Vi lyckades tyvärr inte få till det så det slutade med att vi vid byte till ny telefon började om från början.
Nytt apple id-konto med ny mailadress.

1
Bevaka tråden