Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ (lokal) lösning till Time Machine

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-21 22:51

Då jag helt och hållet tappat förtroendet för Time Machine söker jag en alternativ lösning för att säkerhetskopiera 2TB egenproducerad bilder/video från datorns interna lagringsdisk till en USB2-ansluten disk. Kör "tyvärr" redan Crashplan till molnet, så den lösningen går bort.
Vad finns det för alternativ, gärna gratis/lågt pris?

Måsten: regler för när filer raderas, regler för in/exkludering.
Helt irrelevant: kryptering, allt som har med moln att göra, spegling/kloning.

Har en Qnap TS-451 som erbjuder lösningarna nedan, men det känns onödigt att involvera ytterligare en länk som kan fallera. Eller?

Ursprungligen av reboot81:

...Kör "tyvärr" redan Crashplan till molnet, så den lösningen går bort...

Varför går Crashplan bort? Du kan ställa in flera olika backuper där, både vad som ska kopieras, och vart. Och det går bra att ha en backup som går mot molnet, och en annan som kör lokalt.

Senast redigerat 2016-02-22 07:44
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför går Crashplan bort? Du kan ställa in flera olika backuper där, både vad som ska kopieras, och vart. Och det går bra att ha en backup som går mot molnet, och en annan som kör lokalt.

Jepp, så kör jag.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-22 09:25
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför går Crashplan bort? Du kan ställa in flera olika backuper där, både vad som ska kopieras, och vart. Och det går bra att ha en backup som går mot molnet, och en annan som kör lokalt.

Jag hade gärna använt CP, men gillar idén med dubbla, separata system. Finner jag inget alternativ så blir det CP även lokalt.

1
Bevaka tråden