Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd (utan resultat!)

Tråden skapades och har fått 728 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2015-07-26 13:26

Är det någon som vet vad som har hänt med Frida på Viasat? Har hon slutat? Hon var ju med och jagade kommentarer av förarna under rasen förut. Tråkigt om hon har lagt ner...

Ursprungligen av Dalle:

Är det någon som vet vad som har hänt med Frida på Viasat? Har hon slutat? Hon var ju med och jagade kommentarer av förarna under rasen förut. Tråkigt om hon har lagt ner...

Semester.
Nog tillbaka efter sommaruppehållet (som blev 2st i år ).

  • Medlem
  • 2015-07-26 14:55
Ursprungligen av keptang:

Semester.
Nog tillbaka efter sommaruppehållet (som blev 2st i år ).

Låter bra ändå. Vore tråkigt om hon slutade.

Kvalet till USAs GP flyttat till kl 9 imorgon, om det nu blir av då.

15:00 svensk tid.

Senast redigerat 2015-10-24 23:58
  • Medlem
  • 2015-10-24 23:56

Tycker Sauber var kreativa med sin båtfärd i depån. Ett depåstopp hann man även med, bytte man däck eller skrov på båten? (Akterdäck kanske?)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-10-25 11:22

Helt klart ett av de bästa kvalen jag har sett, trots att det inte blev nån körning. Kul när teamen bjuder på sig själva!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-12 23:26

Hur kommer det sig att två ingenjörer utbildade i Milano som båda ägnat sitt yrkesliv till att bygga racerbilar kan heta så lika? Skiljer ju bara en apostrof och ett n mot ett m.

Gian Paolo Dallara
Giampaolo Dall'Ara

  • Medlem
  • 2016-02-03 14:58

Idag visar Renault bilder på sin nya Renault RS16.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2016-02-03 15:39
Ursprungligen av Dalle:

Idag visar Renault bilder på sin nya Renault RS16.

Ganska fräck, men jag hade förväntat mig en gul bil med vita och svarta detaljer. Som på den gamla goda tiden...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-02-04 00:46
Ursprungligen av AndyK:

Ganska fräck, men jag hade förväntat mig en gul bil med vita och svarta detaljer. Som på den gamla goda tiden...

Mer gult och vitt sparar de nog till 2017. I år låter de den likna den Lotus de ärvt.

  • Medlem
  • 2016-02-04 07:32

Undra hur mycket Alonso har svurit sedan det stod klart att Renault kommer tillbaka? Han hade säkert gärna avslutat sin karriär där han hade sin storhetstid.

  • Medlem
  • 2016-02-11 10:40

Ok motornördar. Missa inte svenska rallyt i helgen. Ser dock tyvärr ut att vara fasligt dåligt med snö. Här finns sändningstiderna hos SVT.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-02-11 22:06
Ursprungligen av Dalle:

Ok motornördar. Missa inte svenska rallyt i helgen. Ser dock tyvärr ut att vara fasligt dåligt med snö. Här finns sändningstiderna hos SVT.

Jag fattar inte poängen där med ett svenskt rally utan snö men svårt att ställa in det hela förmodar jag ?
Kommer väl att skvätta en del sten och lera då utan snö, är det hårdfrusna grusvägar och utan snö - snövallar vad ska man sladda mot då

  • Medlem
  • 2016-02-11 22:24
Ursprungligen av cubeis:

Jag fattar inte poängen där med ett svenskt rally utan snö men svårt att ställa in det hela förmodar jag ?
Kommer väl att skvätta en del sten och lera då utan snö, är det hårdfrusna grusvägar och utan snö - snövallar vad ska man sladda mot då

Inte optimala förhållanden. Men att ställa in skulle förmedlingen kosta enorma summor pengar, samt negativ PR som troligen inte ens kan mätas i form av eventuellt inställda rallyn i framtiden. Bättre då att göra det bästa av situationen. Så tror jag arrangörerna resonerar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-02-12 02:17
Ursprungligen av Dalle:

Inte optimala förhållanden. Men att ställa in skulle förmedlingen kosta enorma summor pengar, samt negativ PR som troligen inte ens kan mätas i form av eventuellt inställda rallyn i framtiden. Bättre då att göra det bästa av situationen. Så tror jag arrangörerna resonerar.

Så ligger det säkert till mitt inlägg var skrivet med glimten i ögat är helt införstådd med situationen
Men hela charmen med detta typ av vinter rally är snön, det vita landskapet annars kan det kvitta.
Jag skulle gärna se att det flyttas till en snösäkrare region typ norra Finland även om vi pratar Ryssland.

Stort avbräck för Värmland och regionen förstås, men som det blir nu i helgen så lever eventet på lånad tid ändå och lär ju knappast få någon förlängning som VM-tävling, då är det ändå spiken i kistan till slut tyvärr.
Vi får nog vänja oss vid milda vintrar med högre snögräns dvs enbart norra delen av Sverige i framtiden inget man kan förändra.

Senast redigerat 2016-02-12 11:11
  • Medlem
  • 2016-02-14 22:08

Svenska Rallyt är säkrat för tre år framöver. Men det är inte säkert att det blir kvar i Värmland. Goda nyheter trots allt.

http://www.vf.se/sport/bilsport/avtal-klart-–...

RB12.

  • Medlem
  • 2016-02-19 15:14

Ferrari SF16-H.

Ursprungligen av Dalle:

Ferrari SF16-H.

Snyggt med det vita, retro.

Haas F1 VF-16.

McLaren MP4-31, riktigt tråkig tycker jag.

MB W07.

Williams FW38.

  • Medlem
  • 2016-02-21 15:34

Ska bli spännande att se vad Haas kan åstadkomma under 2016. De har säkert en inkörningsperiod, men sedan hoppas jag att de kan vara med och röra om i grytan.

Ursprungligen av Dalle:

Ska bli spännande att se vad Haas kan åstadkomma under 2016. De har säkert en inkörningsperiod, men sedan hoppas jag att de kan vara med och röra om i grytan.

Man lyckades iallafall köra ett shakedown varv idag i Barcelona, är väl mer än vad McLaren lyckades med förra året.

  • Medlem
  • 2016-02-21 15:37

Jo jag blir inte alls förvånad om Haas får ett år liknande det som McLaren hade 2015. Men det är inte alls konstigt för ett helt nystartat team. Men jag hoppas att de har fått snurr på grejerna till nästa säsong 2017.

Ursprungligen av Dalle:

Jo jag blir inte alls förvånad om Haas får ett år liknande det som McLaren hade 2015. Men det är inte alls konstigt för ett helt nystartat team. Men jag hoppas att de har fått snurr på grejerna till nästa säsong 2017.

Absolut, något annat tror jag inte heller. Kul med ett nytt stall på gridden!

  • Medlem
  • 2016-02-21 15:39

Är det månne Haas som Sauber kommer att ha i "Haasorna" under denna säsong?

Ursprungligen av Dalle:

Är det månne Haas som Sauber kommer att ha i "Haasorna" under denna säsong?

Ouch.

Det är frågan det, båda teamen har samma snurror.

  • Medlem
  • 2016-02-21 16:34

Sauber och Force India aka Aston Martin har inte visat upp sina bilar?

Bevaka tråden