Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iPhone och BT-headset

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-02-15 11:46

Jag skrev en längre utläggning tidigare som försvann så detta blir kortare.

Jag har ett märkligt problem med BT-headset. Hade tidigare ett Jaybird Bluebuds som jag lämnade tillbaka till Apple Store då det efter några månader började spraka och hacka i ljudet. De hade då slutat sälja just dessa så det blev ett byte till PowerBeats istället. Efter en veckas användning så var det samma sak där. Då lämnade jag tillbaka dessa också och fick pengarna tillbaka. Då köpte jag ett par Jaybirds X2 och har haft dem knappt två veckor, nu kom samma problem med dessa (!).

Det märkliga i kråksången, som i min värld är helt ologiskt, är det jag precis har upptäckt - att problemet endast existerar när jag har telefonen i byxfickan. Spelar jag musik/lyssnar på podcast/talar i telefon och tar upp telefonen ur byxfickan så upphör problemet. Sätter jag då ner telefonen i byxfickan igen så börjar det igen.

Hur är detta ens möjligt?

  • Medlem
  • 2016-02-15 12:02

Enkelt. Du har inte tillräckligt bra förbindelse mellan telefonen och headsetet. Detta kan bero på att det finns mycket annat i luften som signalen krockar med. Prova på lite olika platser så kommer du märka att det fungerar bättre på platser med mindre elektronik/andra bluetooth-grunkor i omgivningen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-02-15 13:01
Ursprungligen av Dalle:

Enkelt. Du har inte tillräckligt bra förbindelse mellan telefonen och headsetet. Detta kan bero på att det finns mycket annat i luften som signalen krockar med. Prova på lite olika platser så kommer du märka att det fungerar bättre på platser med mindre elektronik/andra bluetooth-grunkor i omgivningen.

Helt omöjligt.

1) Det fungerar bra när jag håller telefonen i handen på platsen jag står men när jag sätter telefonen i fickan, ståendes på samma plats, så börjar problemen igen. Detta sker oavsett plats jag befinner mig på.

2) Har jag telefonen utanför fickan och t ex ett samtal igång så kan jag lämna telefonen på platsen och sedan röra mig i t ex en cirkel med en radie på åtminstone 30 meter utan några som helst problem. Då ska man också ta i beaktning att det finns ett antal datorer/fönster/väggar emellan mig och telefonen i detta exemplet.

Är det med samma telefon eller olika telefoner? Om det är samma, testa med en annan.

  • Medlem
  • 2016-02-15 13:23

@zinned Ok, om det inte beror på omgivningen har du antingen en folierad ficka som effektivt stoppar signalen, eller så har du problem med telefonen. Det lär ju inte ha varit exakt samma fel på tre olika lurar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-02-15 14:52
Ursprungligen av Dalle:

@zinned Ok, om det inte beror på omgivningen har du antingen en folierad ficka som effektivt stoppar signalen, eller så har du problem med telefonen. Det lär ju inte ha varit exakt samma fel på tre olika lurar.

Jag skulle lägga mina pengar på det senare.

Jag har samma problem, men mer allmänt om jag har telefonen nära kroppen. Och ibland även annars.

I denna tråden spekulerar folk om det är Apple Watch och/eller iPhone 6. I mitt fall kan det vara både ock. Mina lurar är ett par Urbanears Plattan ADV Wireless.
https://discussions.apple.com/thread/7023613?...

Har du iPhone 6/Watch?

Jag har liknande problem i min Volvo V70, och endast där, fast tvärton. När telefonen sitter i sin hållare vid instrumentpanelen är det stört omöjligt att föra ett samtal. Har jag telefonen i fickan är ljudet klockrent. Det är endast kombon V70 och iPhone nära instrumentpanelen som bråkar. Andra BT headset som Jaybird X2 eller Jabra Wave fungerar bra. Jag har även Apple Watch så klart. När jag spelar musik över BT är ljudet klockrent. Det är bara vid telefonsamtal det jävlas. Det har blivit marginellt bättre sedan iOS 9.3 beta. Vissa samtal går dock bra. Försöker leta mönster men har svårt at hitta några. Vid 3 samtal av 5 måste jag ta ur telefonen ur hållaren och koppla bort BT för att kunna höra vad den andra säger. Märkligt nog så har inga problem alls med ljudet vid FaceTime-samtal.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-02-16 10:16
Ursprungligen av HankPank:

Jag har samma problem, men mer allmänt om jag har telefonen nära kroppen. Och ibland även annars.

I denna tråden spekulerar folk om det är Apple Watch och/eller iPhone 6. I mitt fall kan det vara både ock. Mina lurar är ett par Urbanears Plattan ADV Wireless.
https://discussions.apple.com/thread/7023613?...

Har du iPhone 6/Watch?

Jag ska läsa i den tråden nu, dock låter det märkligt.

Jag använder iPhone 6S och Apple Watch, ja.

1
Bevaka tråden