Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedgradera Iphone 4s

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag fick en ny 4s då min gamla gick sönder, jag uppdaterade den nya till 8.4.1 i tron att det gick att nedgradera till den äldre versionen igen, men har nu läst att det inte går?
Med nya uppdateringen (den är väl inte "ny" längre), så ser det ju hemskt ut och mycket mycket segare.
Finns det något att göra?
Läste nånstans om något som hette OdysseusOTA lr nåt?

Vänligen
Johan

Ursprungligen av Ajfonen:

...att det gick att nedgradera till den äldre versionen igen...

Vad är "den äldre versionen"? Hur långt bakåt skulle du vilja gå?

  • Medlem
  • 2016-02-13 14:07

Om luren är jailbreakad verkar det gå att backa till 6.1.3 med OdysseusOTA, https://www.jailbreakiosx.com/2015/06/odysseu...

Den infon är från juni 2015 och förutsättningen är att Apple fortfarande signerar 6.1.3, och som sagt, att luren är jailbreakad. Är den inte det så funkar det inte. Och denna procedur gäller bara för 4s och för iPad 2.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad är "den äldre versionen"? Hur långt bakåt skulle du vilja gå?

Hej

Det är den, 6.... nånting :).

/ Johan

Det är märkligt hur folk tycker att 4S blir segare för varje uppdatering. Min ligger nu på senaste 9.2.1 och den känns vare sig segare eller rappare än någonsin 6, 7 eller 8... Visst är den långsammare än en nyare telefon, men det har den iofs varit hela tiden.

Ursprungligen av johan_tanying:

Det är märkligt hur folk tycker att 4S blir segare för varje uppdatering. Min ligger nu på senaste 9.2.1 och den känns vare sig segare eller rappare än någonsin 6, 7 eller 8... Visst är den långsammare än en nyare telefon, men det har den iofs varit hela tiden.

Håller med, men det är inte TS enda orsak till att vilja nedgradera: "så ser det ju hemskt ut".

Ursprungligen av barbapappa_86:

Håller med, men det är inte TS enda orsak till att vilja nedgradera: "så ser det ju hemskt ut".

Japp det gör ju det.
Jag har en annan 4s med den gamla versionen, det går inte att kopiera den på något sätt?

/ Johan

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2016-02-17 18:33
Ursprungligen av Ajfonen:

Hej

Jag fick en ny 4s då min gamla gick sönder, jag uppdaterade den nya till 8.4.1 i tron att det gick att nedgradera till den äldre versionen igen, men har nu läst att det inte går?
Med nya uppdateringen (den är väl inte "ny" längre), så ser det ju hemskt ut och mycket mycket segare.
Finns det något att göra?
Läste nånstans om något som hette OdysseusOTA lr nåt?

Vänligen
Johan

Jag har samma fundering kring 4S. Jag har nu en 6S pga. att den gamla blev så seg, typ att när jag svarade på samtal så missade telefonen de första stavelserna pga att den inte var redo. problemet består nu när jag använder den som reservtelefon.
Ett tips, försöket säkerhetskopiera din gamla fungerande 4S på en ren edition på datorn så kanske du kan logga in med den nya och reinstallera som ny telefon med det gamla sparade systemet.

Ursprungligen av Ajfonen:

...det går inte att kopiera den på något sätt?

Nej.

Ursprungligen av Erling N:

...säkerhetskopiera din gamla fungerande 4S... ...och reinstallera som ny telefon med det gamla sparade systemet.

Nej.

Operativsystemet sparas inte med säkerhetskopiorna.

1
Bevaka tråden