Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype-ruta?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver hjälp! När man skypar kommer det ju upp en ruta på höger hörn och när jag går in på tillexempel youtube och sätter på fullskärm försvinner den rutan på hörnet. Den försvann inte så för ett tag sedan men nu bara det försvinner varje gång. Någon som vet hur man kan göra så den inte försvinner.

Senast redigerat 2016-02-08 22:33

För mig dyker det inte upp någon ruta i det högra hörnet. Kan du ta en sceenshot och ladda upp?

Ursprungligen av barbapappa_86:

För mig dyker det inte upp någon ruta i det högra hörnet. Kan du ta en sceenshot och ladda upp?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-02-08 22:32

Jag tror inte det gått att ha den "i-bakgrunden-rutan" synlig i helskärmsläge i de senaste versionerna av OS X. Men det finns en väg runt det om man inte använder systemets inbyggda helskärmsläge. Använd till exempel VLC, kopiera videons url från Youtube och klistra in i VLC - Öppna nätverk. Dessförinnan ska du ha öppnat VLC:s inställningar > Gränssnitt och kryssa ur rutan "Använd systemets helskärmsläge"

Skype beter sig nog bara som program ska bete sig i El Capitans helskärmsläge. Det fungerar till exempel med Split View (tryck länge på gröna pricken). Det kan ju vara praktiskt vid videosamtal.

1
Bevaka tråden