Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken gen-nivå är lämplig att starta med på begagnad iPad?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-02-05 23:01

Som ovan. Är sugen på en iPad för surfning, youtube och kanske möjligheten att kunna koppla på ett tangentbord när jag behöver skriva något snabbt.

Har lekt runt lite med en IPad 1 gen. Lite för långsam, men mycket bättre behöver den kanske inte vara. Vad rekommenderar ni och vad är ett rimligt pris? Eller bör jag köpa en ny iPad mini?

iPad Air (1 eller 2) alternativt iPad mini 2. iPad 4 i nödfall (en generation före air).

Varför då detta? Jo, iPad 3 var första med retinaskärm men långsam processor och den fick bara vara med i ett halvår. Har gamla dockkontakten dessutom. Air och mini 2 har 64-bitsprocessorn och är dessutom betydligt lättare.

Bestäm dig bara för vilken storlek du vill ha på skärmen, och ur mycket du vill lägga. Lagring bör vara minst 32 GB tycker jag, och 3G är kanske inte nödvändigt om du inte är ute mycket.

  • Medlem
  • 2016-02-06 07:36

Om jag vill använda appar som använder GPS, måste jag köpa en Ipad med 3G/4G för att få den funktionen, eller går det även på only Wifi modellerna? Jag vill kunna använda den som en offline navigator utan att behöva ha kontakt med nåt nät alls, t.ex på utlandsresor.

Ursprungligen av Sfryk:

Om jag vill använda appar som använder GPS, måste jag köpa en Ipad med 3G/4G för att få den funktionen, eller går det även på only Wifi modellerna? Jag vill kunna använda den som en offline navigator utan att behöva ha kontakt med nåt nät alls, t.ex på utlandsresor.

Ja, du behöver en iPad med 3G/4G för att få GPS. Alternativt kan man använda en extern GPS puck.

Det är sant. För GPS krävs det att du köper modellen med 3G/4G. Tänkte inte på det då jag själv inte använder min ute särskilt ofta.

De med enbart wifi kan ta reda på din position genom att lyssna på din och andra routers. Kanske inte alltid med samma säkerhet som GPS dock.

1
Bevaka tråden