Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om programmet Påminnelser

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har inte hittat något program som hanterar påminnelselistor på ett bra sätt. De flesta "To Do" listor jag har prövat är ren "overkill" för min del. Så jag har gått tillbaka till programmet "Påminnelser" som följer med Macen. Det är smidigt och synkar bra med min iPhone, iPad och MacBook. Men jag saknar en del saker. Samtidigt vet jag att ibland finns funktioner dolda i AppleProgram som man inte alltid hittar. Så nu undrar jag:

1) Finns det något sätt att skriva ut listorna

2) Kan man enkelt få info från ett mail t.ex. att bli till en uppgift i Påminnelser. (Som man kan i Kalender)

3) Kan man få in uppgifter från Påminnelser i kalender, som man kunde i tidiga versioner av Kalenderprogrammet

4) Finns det tredjepartsprogram som kan hämta uppgifter från Påminnelsers databas. I Påminnelser lägger jag in större uppgifter som jag skall göra - t.ex. skriv artikel om Oscar Olsson - men sen vill jag, när jag väl sätter igång, kunna bryta ned uppgiften till mindre halvtimmessnuttar som t.ex. "skriv ingress", "kolla upp påståendena om han och Hans Larsson" etc.

5) Kan man exportera uppgifterna från "Påminnelser" i ett filformat som kan läsas t.ex. i FileMaker+

Det var många frågor, men jag är övertygad om att någon där ute kan ge mig åtminstone vissa svar. Crister

1. Inget superenkelt sätt, men det går, på en Mac: http://www.macobserver.com/tmo/article/remind...

2. Har du testat att kopiera och klistra in?

3. Nej, det tror jag inte.

4. Nej.

5. Du kan exportera från Påminnelser på en Mac, men jag vet inte hur olika program hanterar formatet.

Påminnelser är nog inte rätt program för dig, det är bara ett enkelt påminnelsesystem. Jag använder det för inköpslistor och för att påminna mig om enkla saker jag måste göra vid särskilda datum, t ex byta månadslins, säga upp ett abonnemang etc.

Nja.. punkt 4 tror jag att vi kan diskutera.

Fantastical kan ta in påminnelser (och skapa nya) så det går för 3rd party att läsa in påminnelser. Sedan så är frågan om du kan göra det du vill i Fantastical (som är ett kalenderprogram)

1
Bevaka tråden