Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag återställa bilder jag raderat i min iPhone?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade några bilder som jag först la i papperskorgen i nallen o sedan manuellt raderade före auotomatraderingen. Finns det någon möjlighet att jag kan få till aks dessa bilder?

Sparade i iCloud? Har du säkerhetskopia?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Sparade i iCloud? Har du säkerhetskopia?

Hoppas de finns där. Får kolla när jag är hemma typ imorgon eller så men jag tänkte om de gick att extrahera ur telefonens minne även om de raderats?

Ursprungligen av Mymac4ever:

Hoppas de finns där. Får kolla när jag är hemma typ imorgon eller så men jag tänkte om de gick att extrahera ur telefonens minne även om de raderats?

Då skulle du nog behöva leja ett företag som gör det för en rätt så saftig summa pengar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-02-02 16:33
Ursprungligen av Mymac4ever:

Hoppas de finns där. Får kolla när jag är hemma typ imorgon eller så

Om du är på resa och om detta var bilder du tagit före resan men nu raderat och om du använder iCloud Photo Library på datorn hemma och om du valt spara original lokalt - ja då ska du se till att inte koppla upp datorn mot nätet när du sätter på den så hittar du dem där. Men det var så många om så det är ju inte sannolikt...

Och om det fortfarande finns programvara där man kan skanna efter raderade foton, ungefär som man kan göra på minneskort till kamera, så gäller väl att du helst inte ska använda telefonen mer för att den inte ska skriva över de raderade filerna. (jag undrar om det är smartast att stänga av helt eller sätta i flygläge och vila?) Men senast jag såg på någon sådan programvara var det nog bara möjligt på äldre iPhones, troligen pga krypteringen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-02 16:57

Du har ingen tredjepartstjänst som "backar upp" bilder, såsom Google Photos eller flickr installerad? Annars är de bra att ha, bl.a. för sådana här tillfällen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-02-03 09:43

Kopplade du telefonen till datorn finns det en chans att iTunes skapat en säkerhetskopia. Kika där.

Man ska inte ta bort saker en gång och sedan en gång till som man vill ha kvar

Ursprungligen av pushloop:

Man ska inte ta bort saker en gång och sedan en gång till som man vill ha kvar

Skälet till att jag gjorde det var att bilderna var på en tjejkompis barn o hon bad mig göra det efter att jag skickat dem till henne. Problemet är bara att jag var lite för snabb i tanken o lyckades radera dem INNAN messenger till fullo läst in dem :/.

Har kollat iCloud, de är väck

Finns ju mängder med recovery programvaror som kan återställa raderade saker från din telefon

1
Bevaka tråden