Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

återställa säkerthetskopia, glömt lösenord?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej som rubriken lyder så saknar jag detta lösen, gjorde idag är återställning. Och en säkerhetskopia, och jag fick inget "skriv in lösen" meddelande eller liiknande.
Ångrade min återställning och ville göra en restore på min backup men var tvungen att skriva in ett lösen som jag inte hade nån aning om.
Jag har inte glömt lösenordet utan har inte fåt nått lösen eller gjort.
Vad ska jag göra?
Jag vill främst ha tillbaks alla mina bilder.
Har ni någon annan lösning på hur jag kan få tillbaks mina bilder uppskattar jag det osckå, hade ca 1.2k bilder

Är nu här på 99mac
tack på förhand

Du har troligen någon gång klickat i att säkerhetskopian ska krypteras, då måste man ange ett lösenord.

Exakt vad står det på skärmen när den frågar efter lösenord? Gör en screenshot och posta den här.

Frågar bara efter lösenord tillsäkerhetskopian, men jag minns inte att jag skrev in nått lösen. Är det nått speciellt lösen?
något annat sett att få tillbaks bilder?

Ursprungligen av keptang:

Du har troligen någon gång klickat i att säkerhetskopian ska krypteras, då måste man ange ett lösenord.

Exakt vad står det på skärmen när den frågar efter lösenord? Gör en screenshot och posta den här.

Ursprungligen av ryckarn34:

Frågar bara efter lösenord tillsäkerhetskopian, men jag minns inte att jag skrev in nått lösen. Är det nått speciellt lösen?
något annat sett att få tillbaks bilder?

Det är ett lösen man själv anger när man väljer att kryptera säkerhetskopiorna.

Du kanske har bilderna i någon molntjänst om du inte avaktiverat det, som iCloud t.ex.

Annars är det kört om du inte har någon annan backup / synkroniserat över bilderna till datorn.

Ursprungligen av ryckarn34:

Frågar bara efter lösenord tillsäkerhetskopian, men jag minns inte att jag skrev in nått lösen. Är det nått speciellt lösen?
något annat sett att få tillbaks bilder?

Skulle gissa på att det kan vara ditt lösenord som du loggar in med.
Men jag har inte följt tråden så noga.

Ursprungligen av emil_stahl:

...har inte följt tråden så noga.

Inte följt tråden så noga? Sånt kan man ju slänga ur sig om man hoppar in och svarar i en lång tråd. Men här hade du fyra korta inlägg att läsa igenom.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Inte följt tråden så noga? Sånt kan man ju slänga ur sig om man hoppar in och svarar i en lång tråd. Men här hade du fyra korta inlägg att läsa igenom.

Ja, hahah jag märkte det när jag hade postat. Men orkade inte redigera.
Dessutom var mitt påstående fel.

Då har man gjort bort sig ännu en gång då.

1
Bevaka tråden