Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att köpa en app från en App Store i ett annat land

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-01-30 17:49

Hej

Undrar om hur jag går till väga om jag vill ladda ner en (gratis) app som inte tillhandahålls i Sverige. Jag antar att jag kan skapa en ny Apple ID och ange att jag bor i ett annat land där appen är nedladdningsbar. Men vad händer sedan? Måste jag logga ut och in varje gång appen ska uppdateras? Finns det någon fallgrop som jag inte tänkt på?

För mig är det MYCKET viktigt att allt fungerar som det ska för att jag planerar köpa en hårdvara för flera tusen men som är värdelös utan appen som... just det, inte kan laddas i den svenska App Store. Alltså måste jag vara helt säker att appen kommer att fungera utan problem i Sverige innan jag slår till.

  • Medlem
  • 2016-01-30 18:14

På min iPhone har jag laddat ner en massa appar från flera olika Apple-ID, och när jag vill uppdatera så begär den lösenordet till ID:t jag laddade ned med, (även om du är inloggad med ett annat ID). Bara av ren nyfikenhet, vilken app vill du ladda ner?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-01-30 18:21

Jag har "köpt" (0kr) GasBuddy som inte finns i Svenska app store. Fast med ett amerikanskt AppleID. Funkar fint, förutom att man ombeds mata in lösenordet för det appletid:t när appen ska uppdateras.

Nu är jag inte insatt i appen/produkten, men en seriös tillverkare begränsar sig inte till ett lands appstore utan anledning. Har du möjlighet att pusha hos tillverkaren att erbjuda appen till svenskarna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-01-30 18:30
Ursprungligen av WiFi:

På min iPhone har jag laddat ner en massa appar från flera olika Apple-ID, och när jag vill uppdatera så begär den lösenordet till ID:t jag laddade ned med, (även om du är inloggad med ett annat ID). Bara av ren nyfikenhet, vilken app vill du ladda ner?

Tack för svaret WiFi! Måste man ha olika e-adresser för olika Apple ID?

Den här appen behöver jag: https://itunes.apple.com/us/app/smart-tennis-...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-01-30 18:34
Ursprungligen av reboot81:

Jag har "köpt" (0kr) GasBuddy som inte finns i Svenska app store. Fast med ett amerikanskt AppleID. Funkar fint, förutom att man ombeds mata in lösenordet för det appletid:t när appen ska uppdateras.

Nu är jag inte insatt i appen/produkten, men en seriös tillverkare begränsar sig inte till ett lands appstore utan anledning. Har du möjlighet att pusha hos tillverkaren att erbjuda appen till svenskarna?

Jag har försökt. Jag frågade Sony i Sverige men de svarar att de inte vet någonting om produkten. Konstigt att produkten (och appen) är tillgänglig i flera andra europeiska länder (bl. a. Tyskland, Frankrike, Italien, Spanien, Schweiz etc.)

  • Medlem
  • 2016-01-30 18:35
Ursprungligen av timofej:

Tack för svaret WiFi! Måste man ha olika e-adresser för olika Apple ID?

Den här appen behöver jag: https://itunes.apple.com/us/app/smart-tennis-...

Inga problem! Ja, man måste ha olika e-postadresser för olika Apple-ID. Håller tummarna att det går felfritt för dig nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-01-30 18:40
Ursprungligen av WiFi:

Inga problem! Ja, man måste ha olika e-postadresser för olika Apple-ID. Håller tummarna att det går felfritt för dig nu!

Jag håller på och undersöker möjligheterna än så länge. Har inte bestämt mig om jag ska köpa sensorn från Tyskland eller vänta på 2-a generation som alltid är mycket bättre än den första. Och då finns appen även i Sverige kanske. Men man vet ju aldrig när den andra generationen kommer och jag vill ha den nu!!! Men 2000:- svider lite att punga ut...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-09-09 13:12

Sitter med ett liknande dilemma. Har just nu svenska Apple Store men har inga svenska kontokort längre.

1. Går det att använda utländska kort i svenska Apple Store?

2. Om jag byter land i Apple Store vad händer då med mina tidigare köp? Går det tex fortfarande att uppdatera apparna?

Ursprungligen av onnyt:

Sitter med ett liknande dilemma. Har just nu svenska Apple Store men har inga svenska kontokort längre.

1. Går det att använda utländska kort i svenska Apple Store?

2. Om jag byter land i Apple Store vad händer då med mina tidigare köp? Går det tex fortfarande att uppdatera apparna?

1. Vet ej

2. Du måste byta till den aktuella App Store:n varje gång du ska uppdatera = skitjobbigt.

Vad är det för !"(/&# som inte släpper appar internationellt?

Ursprungligen av grenhall:

1. Vet ej

2. Du måste byta till den aktuella App Store:n varje gång du ska uppdatera = skitjobbigt.

Vad är det för !"(/&# som inte släpper appar internationellt?

Som tidigare sagts behöver du endast ange lösenordet utan att byta App Store genom utloggning/inloggning.

1
Bevaka tråden