Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple tv I macbook air

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-01-23 12:32

Jag har sökt svar, lite överallt men får inte tag på det jag vill.
Jag skulle vilja veta om man kan se Apple tv i macbook air. Alltså, inte airplay från mac till tvn utan tvärt om. Ska åka iväg och det finns ingen tv där, utan jag har bara datorn och apple tv. Har försökt med hdmi lightning, men förstår att det bara går åt ¨andra ¨ hållet. Försökt med usb c men det funkar inte heller. jag är ingen jätte expert och ganska ny i att använda macbook så det kan hända att det helt enkelt är lite trögt upptill. Finns det nån som vet om man kan vända på det? att se apple tv med macbook som tv skärm eller är det helt omöjligt?

tacksam för svar!

Nej det kan du inte.

Man kan iofs se det en TV 4 visar på en Mac, men TVn måste vara ansluten till en TV-skärm och Macen ansluten via USB-C så vitsen försvinner ju liksom.

  • Medlem
  • 2016-01-23 12:45
Ursprungligen av CekariYH:

Man kan iofs se det en TV 4 visar på en Mac, men TVn måste vara ansluten till en TV-skärm och Macen ansluten via USB-C så vitsen försvinner ju liksom.

Nä men precis. Okej, jag ger upp.. Envis som jag är men måste nog i detta fall.. Tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-23 12:58

För de flesta playkanaler och appar du kan använda på en AppleTV finns det nog en websida eller annan lösning där du kan se samma innehåll direkt på din macbook. Vad är det för media du vill se på din resa?

Håller med IngoX här. Du bör kunna se materialet direkt på datorn, utan att gå omvägen via en Apple TV.

  • Medlem
  • 2016-01-23 16:14
Ursprungligen av IngoX:

För de flesta playkanaler och appar du kan använda på en AppleTV finns det nog en websida eller annan lösning där du kan se samma innehåll direkt på din macbook. Vad är det för media du vill se på din resa?

Absolut, det var mer bekvämligheten jag ville åt, allt samlat på nått sätt, utan alla appar och sidor. Lite vrickat kanske men ja

1
Bevaka tråden