Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac mitten 2011 Pixlig skärm

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rätt vad det är så blir min skärm pixlig. Till slut så hänger den sig och omstart behövs.
Det börjar med några få pixlar och blir mer och mer. Har provat med OS från 10.6 och upp till Capitan.
Någon som varit med om detta.
Rolf Lundholm

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-15 14:44
Ursprungligen av Rolf Lundholm:

Rätt vad det är så blir min skärm pixlig. Till slut så hänger den sig och omstart behövs.
Det börjar med några få pixlar och blir mer och mer. Har provat med OS från 10.6 och upp till Capitan.
Någon som varit med om detta.
Rolf Lundholm

Låter som hårdvarufel, det integrerade grafikkortet i minin är skadat.

Ursprungligen av IngoX:

...grafikkortet i minin är skadat.

Minin?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-15 14:56
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Minin?

Ha, ha, vet inte hur jag läste, kanske mitten 2011 som mini 2011?

Hur som helst, till TS, exakt vilken iMac 2011 har du? Har den integrerat eller dedikerat grafikkort? Edit, spelar ingen roll, alla 2011 iMac har dedikerade grafikkort

Ursprungligen av IngoX:

Låter som hårdvarufel, det integrerade grafikkortet i minin är skadat.

Tack Misstänkte det får väl lämna in den kanske.

  • Medlem
  • 2016-01-15 18:00
Ursprungligen av Rolf Lundholm:

Rätt vad det är så blir min skärm pixlig. Till slut så hänger den sig och omstart behövs.
Det börjar med några få pixlar och blir mer och mer. Har provat med OS från 10.6 och upp till Capitan.
Någon som varit med om detta.
Rolf Lundholm

Kan det vara detta?

https://support.apple.com/sv-se/HT203787

Ursprungligen av alix:

Nä tror inte det. Det gällde 27 tummaren och felet på min är ju att den blir delvis pixligt.
Har kört hardware test och får felkoden 4MEM/62/40000000: 0x88201798.

Ursprungligen av Rolf Lundholm:

Nä tror inte det. Det gällde 27 tummaren och felet på min är ju att den blir delvis pixligt.
Har kört hardware test och får felkoden 4MEM/62/40000000: 0x88201798.

Googlade och hittade en del som hade liknande felmeddelanden och de hade felande RAM. Jag tippar dock på grafikkort och/eller moderkort.
Testa att plocka ut RAM-stickorna en och en och se om felet försvinner, annars är det nog service är jag rädd.

  • Medlem
  • 2016-01-16 16:15
Ursprungligen av Rolf Lundholm:

Nä tror inte det. Det gällde 27 tummaren och felet på min är ju att den blir delvis pixligt.
Har kört hardware test och får felkoden 4MEM/62/40000000: 0x88201798.

Jag gissade bara eftersom du inte skrev vilken skärmstorlek du hade på din Imac. Felkoden du har gäller som sagt RAM.

1
Bevaka tråden