Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipad air (gen 1) eller ipad mini (gen 4) (till studier)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Funderar på att köpa en ipad till studierna (sjuksyster), skulle ni rekommendera en ipad air gen 1(32gb) eller en ipad mini 4 (64gb)?
Tycker egentligen att 64gb är lite väl stort (har en 64gb iphone 6) men 16gb är alldeles för lite (hade det på iphone 4an).

Först tänkte jag uppgradera mig från min gamla trotjänare (macbook alu 2008) men den funkar felfritt, så onödigt å köpa nått jag redan har, därför blev det att jag lutar åt en ipad istället.

vad tänkte jag ha ipaden till då?
Tja, läsa på mest, förmodligen anteckna (så lär väl köpa ett tangentbord till).

Jag röstar för en mini.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-01-13 20:24

Jag säger tvärtom, air.
Jag tycker minin har för liten skärm, särskilt om det inte bara är text.
Vill du kunna ha den i jackfickan kanske minin är bättre, men annars har jag iaf svårt att se någon fördel med den.

Visst ska iPad airen få en uppdatering i höst? Då kan jag ju isof välja gen 2 ist förmodligen ? Anledningen att valet nu står mellan Air gen 1 å mini 4 är att de kostar lika mkt med studentrabatt.
Hur är minin å anteckna på? Tänkte försöka slippa använda papper (eftersom jag ändå renskriver allt på laptopen) - slipper ju det momentet då

  • Medlem
  • 2016-01-14 09:29
Ursprungligen av Kitsunegari:

Visst ska iPad airen få en uppdatering i höst? Då kan jag ju isof välja gen 2 ist förmodligen ? Anledningen att valet nu står mellan Air gen 1 å mini 4 är att de kostar lika mkt med studentrabatt.
Hur är minin å anteckna på? Tänkte försöka slippa använda papper (eftersom jag ändå renskriver allt på laptopen) - slipper ju det momentet då

Det finns rykten om att en ny iPad Air kan släppas under första kvartalet.

Har själv haft en mini, har nu en air2, jag bytte upp mig till bättre prestanda.
Utifrån vad du säger hade jag helt klart valt minin.
Mycket bättre prestanda, touch-id etc.
Större är trevligt men inte med sämre prestanda än en mini.

1
Bevaka tråden