Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 6S och Iphone 6S Plus

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Jag behövde aldrig ta något sådant grepp tidigare, än mindre nu...

Live Photo har ju ingen koppling till ljud.

Fel, den spelar in 12bilder per sek med ljud.
/David

Ursprungligen av zinned:

Live Photo har ju ingen koppling till ljud.

Jo, det finns ju ljud med? Har i alla fall ett Live Photo med min katt som spinner.

Tillägg: @d_odell var snabbare

Ursprungligen av D_Odell:

Stämmer.. Det var först att 8ggr av 10 funkade inte touch id. Samt lätt repig skärm. Sedan det outgärdade för stor skärm, måste flytta handen för att komma åt vissa knappar.

Märkligt det där med TouchID. I mitt fall skulle jag säga att det fungerar 99,5 ggr av 100.
Du kanske scannade in mitten av tummen men använder tippen av tummen för att låsa upp? Det, eller så har du släta fingertoppar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-12 15:38
Ursprungligen av D_Odell:

Fel, den spelar in 12bilder per sek med ljud.
/David

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jo, det finns ju ljud med? Har i alla fall ett Live Photo med min katt som spinner.

Tillägg: @d_odell var snabbare

Se där, jag böjer mig Jag trodde inte ljud var med.

Gillas detta?

Helt ok recension: http://www.trustedreviews.com/iphone-6s-revie...

Väntar med sug på en imorgon hoppas jag inte är dum nog och kollar vilken CPU det är...

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-10-14 18:47
Ursprungligen av D_Odell:

Helt ok recension: http://www.trustedreviews.com/iphone-6s-revie...

Väntar med sug på en imorgon hoppas jag inte är dum nog och kollar vilken CPU det är...

Väldigt nöjd med min men tycker det är synd att man inte gjorde något åt sensorn för kameran nu när man bumpat mpix. Skillnaden mot kameran i 6 är rätt stor tycker jag. Sämre auto white balance. Detta till stor del pga sämre ljusupptagningsförmåga eftersom samma sensor med mer mpix ger den effekten. Nej här är jag faktiskt rätt besviken. Bättre kamera varje år är en av sakerna jag anser är viktig.

Så force touch är typ högerklick?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-10-15 02:17

Jag har iPhone 6S Plus 128 GB Spacegrey med TSMC processorn..

Gött med extra bra andrahandsvärde

Ni som har Samsung har iaf telefonen som är näst bäst inte illa.

Skämt och sido, finns det tester som man kan göra för att jämföra med någon som har samsung så kan jag göra det.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är inte lika såld ännu. Intressant teknik men jag fär funderingar på om det börjar bli för många delvis motverkande trender (Siri, klockan, 3D Touch).

Jag måste köra det lite mer först, innan jag kan forma en uppfattning.

Om en vecka eller två så har jag nog bestämt mig om det bra eller bara nyhetens behag.

(@PaO)

Jo, nu är jag såld på 3D-touch, speciellt efter det att jag ändrade inställningen på känsligheten till "lätt" (från medium).

(Jag kan inte förstå när man ska använda hård... då måste jag väl trycka igenom skärmen...)

Inte så mycket för genvägarna på hemskärmen, de glömmer jag nästan alltid bort

Inte så mycket för den nya växlaren mellan appar, den är intressant men jag dubbeltrycker med automatik på hemknappen så jag glömmer den ofta. Dessutom så har jag inte fått in säkerheten i aktiveringen

Inte så mycket för "touchpadtangentbordet" för att nagivera i text. Det fungerar bra men jag glömmer det så ofta.

Men mest för funktionaliteten inne i olika appar.

Exempelvis så köpte jag Tweetbot av misstag igår. Jag tryckte på köp, men ångrade mig och skulle bara dutta till på hemknappen för att trycka bort TouchId-verifieringen men TouchID är snabbt... Jag tyckte att jag bara duttade till med nageln och överdelen av fingret - men fick ett godkänt köp...

Shit happens:) Men när jag väl körde Tweetbot så var det bara att inse att alla lovord över denna app stämde. Jag har kört den tidigare och istället fördragit Twiitterific men nu... Tweetbot it is!

Dessutom så kom den slutliga bekräftelse idag. Jag tryckte hårdare på min Ipad skärm utan att det hjälpte...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-15 09:04
Ursprungligen av BlackSmp:

Exempelvis så köpte jag Tweetbot av misstag igår. Jag tryckte på köp, men ångrade mig och skulle bara dutta till på hemknappen för att trycka bort TouchId-verifieringen men TouchID är snabbt... Jag tyckte att jag bara duttade till med nageln och överdelen av fingret - men fick ett godkänt köp...

Shit happens:) Men när jag väl körde Tweetbot så var det bara att inse att alla lovord över denna app stämde. Jag har kört den tidigare och istället fördragit Twiitterific men nu... Tweetbot it is!

Dessutom så kom den slutliga bekräftelse idag. Jag tryckte hårdare på min Ipad skärm utan att det hjälpte...

Tweetbot är suveränt, har använt det jättelänge. Dock var det just först igår de kom med uppdateringen med 3D Touch.

Sedan var Tapbots usla, i ordets rätta bemärkelse, på att uppdatera klienten till iPad. I hela 1,5 år gick den utan uppdatering. ETT OCH ETT HALVT ÅR! Alla spammade dem via alla möjliga kanaler men de struntade i att svara. Bara precis nyligen så kom Tweetbot 4 som universell app.

Gällande just 3D Touch så skulle jag vilja ha möjligheten att editera vilka val som ska vara tillgängliga.

Jag förespråkar inte att hålla på med kolla chip och så vidare. Hur många av er som äger en 6S eller + har kollat?

Blev lite förvånad när CE markeringarna är kvar på den ny 6S:an? Skulle de inte väck på baksidan av mobilen eller är det bara... i staterna?

Senast redigerat 2015-10-15 11:24
  • Medlem
  • 2015-10-15 18:35
Ursprungligen av BlackSmp:

(@PaO)

Jo, nu är jag såld på 3D-touch, speciellt efter det att jag ändrade inställningen på känsligheten till "lätt" (från medium).

(Jag kan inte förstå när man ska använda hård... då måste jag väl trycka igenom skärmen...)

Inte så mycket för genvägarna på hemskärmen, de glömmer jag nästan alltid bort

Inte så mycket för den nya växlaren mellan appar, den är intressant men jag dubbeltrycker med automatik på hemknappen så jag glömmer den ofta. Dessutom så har jag inte fått in säkerheten i aktiveringen

Inte så mycket för "touchpadtangentbordet" för att nagivera i text. Det fungerar bra men jag glömmer det så ofta.

Men mest för funktionaliteten inne i olika appar.

Exempelvis så köpte jag Tweetbot av misstag igår. Jag tryckte på köp, men ångrade mig och skulle bara dutta till på hemknappen för att trycka bort TouchId-verifieringen men TouchID är snabbt... Jag tyckte att jag bara duttade till med nageln och överdelen av fingret - men fick ett godkänt köp...

Shit happens:) Men när jag väl körde Tweetbot så var det bara att inse att alla lovord över denna app stämde. Jag har kört den tidigare och istället fördragit Twiitterific men nu... Tweetbot it is!

Dessutom så kom den slutliga bekräftelse idag. Jag tryckte hårdare på min Ipad skärm utan att det hjälpte...

Trevlig läsning och är mer intresserad av 3D touch nu

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-10-15 20:41
Ursprungligen av D_Odell:

Jag förespråkar inte att hålla på med kolla chip och så vidare. Hur många av er som äger en 6S eller + har kollat?

Blev lite förvånad när CE markeringarna är kvar på den ny 6S:an? Skulle de inte väck på baksidan av mobilen eller är det bara... i staterna?

Tror det är en sak som är väldigt lätt att säga, men alla som har en aning om detta kommer vilja veta.

  • Medlem
  • 2015-10-16 19:46
Ursprungligen av BlackSmp:

(@PaO)

Jo, nu är jag såld på 3D-touch, speciellt efter det att jag ändrade inställningen på känsligheten till "lätt" (från medium).

(Jag kan inte förstå när man ska använda hård... då måste jag väl trycka igenom skärmen...)

Inte så mycket för genvägarna på hemskärmen, de glömmer jag nästan alltid bort

Inte så mycket för den nya växlaren mellan appar, den är intressant men jag dubbeltrycker med automatik på hemknappen så jag glömmer den ofta. Dessutom så har jag inte fått in säkerheten i aktiveringen

Inte så mycket för "touchpadtangentbordet" för att nagivera i text. Det fungerar bra men jag glömmer det så ofta.

Men mest för funktionaliteten inne i olika appar.

Exempelvis så köpte jag Tweetbot av misstag igår. Jag tryckte på köp, men ångrade mig och skulle bara dutta till på hemknappen för att trycka bort TouchId-verifieringen men TouchID är snabbt... Jag tyckte att jag bara duttade till med nageln och överdelen av fingret - men fick ett godkänt köp...

Shit happens:) Men när jag väl körde Tweetbot så var det bara att inse att alla lovord över denna app stämde. Jag har kört den tidigare och istället fördragit Twiitterific men nu... Tweetbot it is!

Dessutom så kom den slutliga bekräftelse idag. Jag tryckte hårdare på min Ipad skärm utan att det hjälpte...

Testade som hastigast i butik och riktigt häftigt kul med en ny dimension. Smidigt med genvägar. Nästa lur kanske blir en Apple

Ursprungligen av PaO:

Testade som hastigast i butik och riktigt häftigt kul med en ny dimension. Smidigt med genvägar. Nästa lur kanske blir en Apple

Jag läser mycket på Mobil.se och det är en person som kommenterar med ditt nick och ska man gå efter dom kommentarerna så stämmer inte det.
Är ni samma person?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-11-27 18:44

Ärligt talat vet jag inte om detta är rätt tråd. Men efter en vecka med min 6S så har jag några reflektioner. Jag har varit mycket tveksam till att gå upp en storlek vilket gjorde att jag hoppade över 6:an. Tidigare har jag bytt vid varje uppdatering. Jag var nu dessutom lite tveksam kring tyngden.

Min känsla nu är att storleken inte är något problem alls. Skulle vilja ha den något lättare, men inget som egentligen stör. Övriga funktioner rinner på och jag är mycket nöjd. Enda lilla buggen jag stött på är att appen Waze verkar tappa GPS ibland. Hände aldrig i 5S med samma iOS. Detta är dock baserat mycket litet användande.

3D-touch känns mycket bra, även om det trots allt ännu inte ger så stort mervärde. Batteritiden hade jag förväntat mig något bättre, men är helt ok. Även om jag skulle önska ett teknikgenombrott, eller att de helt enkelt jagar vikt och volym på annat så att de kan få in ett större batteri.

Kameran verkar vara ett klart lyft jämfört med 5S om man ser på bilder inomhus. Både med och utan blixt. Kanske allra störst skillnad med blixt, men det har jag ännu inte tagit så många med.

Det jag uppskattar väldigt mycket är finishen och känslan. Tycker det är den bästa iPhones någonsin i det perspektivet. Helt underbar faktiskt. Tyvärr har jag dragit på ett skal vilket omedelbart förstör känslan. Men som skal köpte jag Apples i skinn, så för att vara ett skal är det nog det bästa tänkbara.

Ska jag sammanfatta så är jag mycket nöjd. Inget som slår ned som en bomb, mer stegvis utveckling. Men jag är väldigt glad att jag valde att byta upp mig.

  • Medlem
  • 2016-01-09 19:18

Hej alla iPhone 6S och 6S plus användare

En sak jag funderat över

Det är ett tag sedan jag ägde en iPhone och jag har en Samsung Note Edge och S5 idag. Båda upplever samma syndrom efter en tid får jag starta om dem för att de skall bli lika rappa som innan. Någon app stoppar under en vecka men själva telefonen hänger sig nästan aldrig vilket gör att det kan gå en månad eller längre innan omstart.

Upplever ni samma sak med en iPhone?
Är den lika rapp oavsett hur mycket ni använder den?

Jag använder Edge mest och den blir segare fortare men det tar någon månad eller så utan omstart

@PaO, med 6S märker jag inte av att något blir segare efter veckor utan omstart, alltid lika rapp hos mig.

Innan 6S så hade jag lite olika Android-telefoner för att testa den plattformen under 1-2 år och hade där inga problem med Sony och HTC, däremot med LG som segade ner sig ibland.

Men nu kör jag 6S som sagt och lär göra det några månader till iallafall.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-01-09 20:06
Ursprungligen av PaO:

Hej alla iPhone 6S och 6S plus användare

En sak jag funderat över

Det är ett tag sedan jag ägde en iPhone och jag har en Samsung Note Edge och S5 idag. Båda upplever samma syndrom efter en tid får jag starta om dem för att de skall bli lika rappa som innan. Någon app stoppar under en vecka men själva telefonen hänger sig nästan aldrig vilket gör att det kan gå en månad eller längre innan omstart.

Upplever ni samma sak med en iPhone?
Är den lika rapp oavsett hur mycket ni använder den?

Jag använder Edge mest och den blir segare fortare men det tar någon månad eller så utan omstart

Det enda som jag märkt segar ned telefonen, efter 7 år med iPhone, är vissa OS-uppdateringar på äldre enheter och om du har fyllt minnet så att det är helt fullt. Omstarter har jag aldrig upplevt gjort någon skillnad i den aspekten. Jag startar aldrig om telefonen utan den startas endast om ifall jag råkar köra slut på batteriet, vilket kan hända varannan månad eller så, på en höft?

  • Medlem
  • 2016-01-10 14:31

Tack för svaren

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-01-11 17:41

Übernöjd med min 6S. Men det finns en sak som stör mig. On/Off-knappen som numera sitter på sidan är för lätt att komma åt med tummen om man tar bilder och använder volymknapp som avtryckare. Inte minst när man har skål på, men även utan.

Bevaka tråden