Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone mic problem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!

Jag har en iPhone 6, den fungerar felfritt och samtal fungerar utan problem. Men när jag ska använda tex Skype, viber, Facebook så fungerar bara kameran, någon som vet vad problemet kan vara? Mikrofon är påslaget i programmen, alla tips mottages!

  • Medlem
  • 2016-01-06 16:55

Använder du hörlurar eller något, eller använder du telefonens "vanliga" mic?

Testa dessa tips, @barbapappa_86 har skrivit flera grymma felsökningstips.
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Använder vanlig mic, ok ska läsa igenom och testa med mic

  • Medlem
  • 2016-01-06 16:58
Ursprungligen av lifedeluxe:

Använder vanlig mic, ok ska läsa igenom och testa med mic

Missade det första, vanliga samtal funkar alltså. Då kan det inte vara något fel på micen tror jag, men testa tipsen ändå. De kan lösa en massa problem!

Det fungerar med headset... Väldigt konstigt, samtal fungerar även utan headset..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-10 12:08
Ursprungligen av lifedeluxe:

Hallå!

Jag har en iPhone 6, den fungerar felfritt och samtal fungerar utan problem. Men när jag ska använda tex Skype, viber, Facebook så fungerar bara kameran, någon som vet vad problemet kan vara? Mikrofon är påslaget i programmen, alla tips mottages!

iPhone 6 har tre mikrofoner. En i botten för röstsamtal (iP6s har två i botten), en vid kameran på baksidan, och en vid kameran på framsidan. Vid videosamtal används kamerans mikrofon (dessutom tror jag kameramikarna även används för att eliminera bakgrundsljud vid vanliga samtal)

Allt talar för att du har en trasig videomikrofon. Testa om det är någon skillnad när du använder kameran på bak respektive framsidan, dels med vanlig videoinspelning och vid t.ex Skype.

Efter ett skärmbyte på min 5s hade jag liknande symtom som du, tyst men dessutom ibland ett rytmiskt knäppande. Det var kabeln till kameraenheten som skadats vid skärmbytet, jag tror firman jag anlitade bytte hela kameramodulen.

1
Bevaka tråden