Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Godkänna cookies överallt

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-01-02 15:19

Har upptäckt att jag i princip på varje sida jag surfar in på nu, måste godkänna cookies. Vill minnas att det inte varit såhär frenetiskt förut, går det liksom att ställa in nånstans så det alltid är accepterat och jag slipper dessa små rutor överallt?

Stäng av det i Inställningar -> Safari -> Block Cookies.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-01-02 15:45
Ursprungligen av keptang:

Stäng av det i Inställningar -> Safari -> Block Cookies.

Det står på "Tillåt alltid" nu vilket för mig innebär att den inte borde fråga - eller?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-01-02 16:16
Ursprungligen av CEk:

Det står på "Tillåt alltid" nu vilket för mig innebär att den inte borde fråga - eller?

Det är lagkrav numera att enskilda sajter måste be om godkännande att skicka cookies. Inställningen ovan gäller huruvida webbläsaren ska spara cookies som skickas, och är helt fristående från sajtens förfrågan.

Ursprungligen av Vassius:

Det är lagkrav numera att enskilda sajter måste be om godkännande att skicka cookies. Inställningen ovan gäller huruvida webbläsaren ska spara cookies som skickas, och är helt fristående från sajtens förfrågan.

Stämmer, och dessa ser ju lite olika ut på olika sajter. Har för mig detta blev lag i Sverige 2011 redan.

En av de mest tydliga bevisen på att våra lagstiftare inte förstår de lagar de stiftar.

Och en av de mer småirriterade lagarna.

De borde ha siktat in sig på trackers istället om de ska göra något

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-01-06 11:52

Vill som sagt minnas att det inte varit såhär extremt förut, irriterande är det i vilket fall.

Om man rensar cookies och/eller historik titt som tätt blir det så där.

Har rensat all historik, fått upp meddelade om cookies för varje ny webbsida, men endast första gången sen funkar det som vanligt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-01-06 14:03
Ursprungligen av CEk:

Vill som sagt minnas att det inte varit såhär extremt förut, irriterande är det i vilket fall.

Jag upplever samma sak som du med frågor, frågor, frågor utan synbart slut. Men tack och lov bara en gång/site...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-01-10 16:41
Ursprungligen av frazze:

Jag upplever samma sak som du med frågor, frågor, frågor utan synbart slut. Men tack och lov bara en gång/site...

Jag verkar av nån anledning få upprepa proceduren efter några dagar.

1
Bevaka tråden