Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipad urladdad och går inte att ladda - blinkar

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Nu är det nåt fel som är trasigt på en Ipad jag har. Den är nu helt urladdad. Sätter jag in laddare så kommer batterisymbolen upp i några sekunder, sen kommer loggan med äpplet upp några sekunder och sen blir det svart. Efter 10 sekunder kommer äpplet upp igen och sen blir det svart. Och så håller det på.

Den laddar ingenting och blinkandet bara fortgår.

Det är originalladdare och jag har provat med några andra också. Jag har kopplat in den till datorn och det är ingen skillnad.

Testat att trycka in knappar för reset och alla möjliga kombinationer, men icke.

Är det nåt man kan göra eller går den numera bara att användas för att kasta frisbee med? Batteriet var inte kasst innan, så det verkar ha hänt nåt drastiskt.

Tips, idéer och förslag emottages tacksamt

Ladda över natten.

Hej... Den har stått sen 07 imorse, så jag tror inte det hjälper i det här fallet tyvärr.

Ursprungligen av detheterjag:

Hej... Den har stått sen 07 imorse, så jag tror inte det hjälper i det här fallet tyvärr.

Ett långskott visserligen, men testa för säkerhets skull med en annan laddare också innan du börjar kasta frisbee.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-03-17 21:28

Eller med en annan sladd. Smuts i kontakten? Blåsa rent?

Testat allt som jag kan komma på och inte komma på. Skapade ny användare och testade, utan resultat. Nu har jag avinstallerat hela skiten och se om det hjälper. Rensade allt enligt vad som stod på Microsofts hemsida. Det verkar ju vara fler än jag som har haft problem med detta. Sjukt dåligt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-03-17 21:52
Ursprungligen av detheterjag:

Testat allt som jag kan komma på och inte komma på. Skapade ny användare och testade, utan resultat. Nu har jag avinstallerat hela skiten och se om det hjälper. Rensade allt enligt vad som stod på Microsofts hemsida. Det verkar ju vara fler än jag som har haft problem med detta. Sjukt dåligt.

Microsoft? Du menar väl Apples sida ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-17 22:28

Sätt den i DFU-läge. Återställ den och läs tillbaka backupen.

Ursprungligen av detheterjag:

Testat allt som jag kan komma på och inte komma på. Skapade ny användare och testade, utan resultat. Nu har jag avinstallerat hela skiten och se om det hjälper. Rensade allt enligt vad som stod på Microsofts hemsida. Det verkar ju vara fler än jag som har haft problem med detta. Sjukt dåligt.

Skapade ny användare? Rensade hela skiten? Nu är du väl inne i datorn o pillar, varför det?

Sorry blandade ihop sista inlägget med ett problem jag hade med Mac:en. Tillslut lyckades jag få till det med paddan. Det krävdes uppstart via DFU 5-6 gånger innan den började ladda och att jag kom in i systemet. Nu funkar det dock. Tack för alla tips och råd.

  • Medlem
  • 2016-01-03 19:43
Ursprungligen av detheterjag:

Hej,

Nu är det nåt fel som är trasigt på en Ipad jag har. Den är nu helt urladdad. Sätter jag in laddare så kommer batterisymbolen upp i några sekunder, sen kommer loggan med äpplet upp några sekunder och sen blir det svart. Efter 10 sekunder kommer äpplet upp igen och sen blir det svart. Och så håller det på.

Den laddar ingenting och blinkandet bara fortgår.

Det är originalladdare och jag har provat med några andra också. Jag har kopplat in den till datorn och det är ingen skillnad.

Testat att trycka in knappar för reset och alla möjliga kombinationer, men icke.

Är det nåt man kan göra eller går den numera bara att användas för att kasta frisbee med? Batteriet var inte kasst innan, så det verkar ha hänt nåt drastiskt.

Tips, idéer och förslag emottages tacksamt

hej!

Jag har fått samma problem. Ville kolla om det har löst sig för dig och vad som isåfall behöver göras?

Ursprungligen av Soli:

... vad som isåfall behöver göras?

Vad som löste problemet för honom/henne står ju i inlägg 11.

  • Medlem
  • 2016-01-03 21:55
Ursprungligen av detheterjag:

Sorry blandade ihop sista inlägget med ett problem jag hade med Mac:en. Tillslut lyckades jag få till det med paddan. Det krävdes uppstart via DFU 5-6 gånger innan den började ladda och att jag kom in i systemet. Nu funkar det dock. Tack för alla tips och råd.

Missade helt detta.
En fråga:
Vad menas med uppstart via DFU?
Jag har försökt att återställa genom att koppla till iTunes via datorn men det går inte eftersom den inte har någon batteri.

  • Medlem
  • 2016-01-04 00:20

Tack så jätte mycket för hjälpen!
Äntligen löst efter väldig många försök av omstart!
Tur att jag inte lämnade in den till macforum för utbyte för flera tusen kronor.

1
Bevaka tråden