Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förvalda program / ordbehandlare

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om någon vet hur man kan ställa in Word som förvalt program för att öppna Worddokument på iCloud? När jag försöker öppna dem öppnas de automatiskt i Pages trots att de är skrivna i Word. Enda sättet jag kommit på att öppna dem i Word är inifrån programmet, men det är rätt omständligt. Finns det ett sätt att få iPaden att öppna i Word som standard (annat än att ta bort Pages helt)? /Michael

Högerflicka på filen och välj Info i menyn, en bit ner på det fönstret finns det Öppna med: där du kan ställa in förvalt program för filtypen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-12-17 08:41
Ursprungligen av CekariYH:

Högerflicka på filen och välj Info i menyn, en bit ner på det fönstret finns det Öppna med: där du kan ställa in förvalt program för filtypen.

Högerklick på iOS? Mnja, det finns väl en annan metod/paradigm - återkommer.

Ursprungligen av frazze:

Högerklick på iOS? Mnja, det finns väl en annan metod/paradigm - återkommer.

Oops, såg inte att det var i iOS

Hitta inte hur man associerar till en app, men om man trycker och håller kvar på filen i CloudDrive så får man en lista med appar att öppna med, bla Word, men den gör en kopia av dokumentet, då det är låst av någon anledning.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-12-17 12:32
Ursprungligen av CekariYH:

Hitta inte hur man associerar till en app, men om man trycker och håller kvar på filen i CloudDrive så får man en lista med appar att öppna med, bla Word, men den gör en kopia av dokumentet, då det är låst av någon anledning.

Precis. Jag har gjort samma erfarenhet. Det verkar vara något i applikationen, plattformen eller samspelet där mellan. Det vore ju konstigt om det inte fanns ett API som gjorde detta möjligt. Men samtidigt ska man inte underskatta Apples (o)förmåga...

Ursprungligen av Michael99:

Jag undrar om någon vet hur man kan ställa in Word som förvalt program för att öppna Worddokument på iCloud? När jag försöker öppna dem öppnas de automatiskt i Pages trots att de är skrivna i Word. Enda sättet jag kommit på att öppna dem i Word är inifrån programmet, men det är rätt omständligt. Finns det ett sätt att få iPaden att öppna i Word som standard (annat än att ta bort Pages helt)? /Michael

Tack alla för försöket! Verkar inte funka detta. Köpte en iPad till min fru i st f den MacBook Pro hon använde. I butiken sa de att det skulle fungera ungefär likadant och lika bra, men det har jag svårt att hålla med om. Tvärtom verkar det mesta mer komplicerat eller omöjligt. Brottas f n med hur jag ska få den att hitta skrivaren i nätverket, verkar inte heller gå om man inte har "Air Print". Osv. Mvh, Michael

Ursprungligen av Michael99:

Tack alla för försöket! Verkar inte funka detta. Köpte en iPad till min fru i st f den MacBook Pro hon använde. I butiken sa de att det skulle fungera ungefär likadant och lika bra, men det har jag svårt att hålla med om. Tvärtom verkar det mesta mer komplicerat eller omöjligt. Brottas f n med hur jag ska få den att hitta skrivaren i nätverket, verkar inte heller gå om man inte har "Air Print". Osv. Mvh, Michael

Lämna tillbaka den om det inte funkar. Det är helt olika miljöer att arbeta i.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-01-03 23:52

HandyPrint på en Mac funkar bra annars. De olika skrivartillverkarna har också ofta egna appar för att kunna skriva ut från iOS.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-01-04 09:19
Ursprungligen av Michael99:

Tack alla för försöket! Verkar inte funka detta. Köpte en iPad till min fru i st f den MacBook Pro hon använde. I butiken sa de att det skulle fungera ungefär likadant och lika bra, men det har jag svårt att hålla med om. Tvärtom verkar det mesta mer komplicerat eller omöjligt. Brottas f n med hur jag ska få den att hitta skrivaren i nätverket, verkar inte heller gå om man inte har "Air Print". Osv. Mvh, Michael

Det stämmer att iOS bara stöder AirPrint-kompatibla skrivare.

1
Bevaka tråden