Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad mini 4 – inte kompatibel med gamla bluetooth-tillbehör?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag fick en ny mini-iPad i julklapp och är jätteglad för den – förutom den lilla, lilla detaljen att jag inte kan få den att lira med mitt kära gamla blue-tooth-tangentbord som jag haft till min gamla mini-iPad (1:a gen.). Jag antar att det är nåt med kompatibiliteten och att det bara är att finna sig i – men bara för att vara säker: Finns det nån här som kan förklara varför det inte funkar? Kan det vara nåt jag missar...?

Kan det vara fel på bluetoothen i nya paddan? Testade att föra över bilder med airdrop, det funkade fint – är väl också bluetooth, eller...? Har ingen annan bluetooth-enhet att testa med, är jag rädd...

//Jenny

  • Medlem
  • 2015-12-27 22:06

Vad är det för märke och modell på tangentbordet? Vad händer när du försöker parkoppla? Får du något felmeddelande?

Tangentbordet kanske fortfarande är parkopplat till den gamla iPaden?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Tangentbordet kanske fortfarande är parkopplat till den gamla iPaden?

Men åh... Var det så enkelt... Ähum. Får väl helt enkelt erkänna att jag aldrig fattat vad parkoppla egentligen betyder. Men ja – det var det som var problemet. Nu är kruxet bara att nya iPaden inte riktigt passar i tangentbordet, så lär få skaffa nytt i alla fall – fast kanske inte riktigt lika bråttom!

Tack för tipset!

//Jenny

1
Bevaka tråden