Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med synkronisering/iTunes

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Har en ny installerad dator med Yousemite på en SSD-disk och har då lagt mitt itunes bibliotek på en extern hårddisk. Har tryckt ned alt-knappen samtidigt som jag startar itunes och valt itunes library på den externa hårddisken och itunes verkar ha hittat musiken på den externa hårddisken. Ändå syns små molnsymboler på mina album/låtar. Det funkar inte att synka iphonen och få över musiken från den externa hårddisken. Har kollat på inställningarna på itunes, gått på avancerat och där ser det riktigt ut, att den externa hårddisken och itunes mappen där är angiven. Tacksam för hjälp!

Senast redigerat 2015-12-25 22:39

Auktoriserat datorn?
Synkat iPhone med denna dator, dvs gjort denna dators iTunes bibliotek till huvudkälla för iPhonen?

Har du iTunes Match eller Apple Musik kan det ta en stund (dagar) innan allt är synkat från iCloud etc.

Ursprungligen av CekariYH:

Auktoriserat datorn?
Synkat iPhone med denna dator, dvs gjort denna dators iTunes bibliotek till huvudkälla för iPhonen?

Har du iTunes Match eller Apple Musik kan det ta en stund (dagar) innan allt är synkat från iCloud etc.

Tack ska du ha! Jag har aldrig synkat iPhonen med datorn sedan jag har fått hårddisken bytt till en SSD. Har lagt över musiken från en annan extern hårddisk till den externa hårddisken jag vill synka från. Har auktoriserat datorn. Det hjälpte inte heller. Vet inte om jag har itunes match men jag vet att jag har inte Apple Musik.

Om jag stänger av WI-FI på datorn så kan jag inte spela musiken i iTunes trots att den ligger på den externa hårddsken som är vald.

Det låter lite som att du inte har valt det gamla biblioteket.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Det låter lite som att du inte har valt det gamla biblioteket.

Tack! Jag håller ned alt-knappen då jag startar iTunes och så väljer jag denna fil iTunes Library itl. Är det inte så man ska göra? Tacksam för hjälp och tips!

Har du valt mappen iTunes Media var den ligger i iTunes inställningarna?
Inställningar > Avancerat > Placering av mappen iTunes Media

Edit. Men det lät ju som om du hade det ja.

Jag har själv förresten mina iTunes library filer liggandes på användare/Musik/iTunes på datorn även om jag har musiken liggandes på extern disk.

Senast redigerat 2015-12-26 22:25
1
Bevaka tråden