Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för presentation

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2015-12-23 10:40

Jag har alltid gjort mina presentationer i InDesign och sedan gjort en PDF av det. Främsta för att jag kan det programmet bäst och därmed jobbar snabbast där.
Nu ska jag dock göra en presentation som även ska innehålla lite rörligt och tänkte därför göra det i ett "riktigt presentationsprogram". Vilket rekommenderar ni? Är det Powerpint eller Keynote - eller något helt annat? Presentationen ska kunna gå att köra på en iPad.
Jag vill också kunna skicka presentationen vidare till typ säljavdelningen och det bör därför inte vara något skumt filformat som gemene man inte kan öppna.

Använd det som säljavdelningen använder, PowerPoint/Keynote.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2015-12-23 11:18
Ursprungligen av keptang:

Använd det som säljavdelningen använder, PowerPoint/Keynote.

Dom har båda. Vilket är bäst?

Ursprungligen av Hallon:

Dom har båda. Vilket är bäst?

Smaken som baken. Själv tycker jag att Keynote har de häftigaste effekterna om man nu värdesätter det.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2015-12-23 11:32
Ursprungligen av barbapappa_86:

Smaken som baken. Själv tycker jag att Keynote har de häftigaste effekterna om man nu värdesätter det.

Ok. Det beror lite på hur "flashiga" effekter du snackar om Jag vill mest att det ska vara rent, snyggt och se proffsigt ut. Men det är klart att om det kan glida in på något elegant vis så kanske det kan vara läget för några få effekter, men överlag vill jag nog ha så lite bling bling som möjligt.

Ursprungligen av Hallon:

Ok. Det beror lite på hur "flashiga" effekter du snackar om Jag vill mest att det ska vara rent, snyggt och se proffsigt ut. Men det är klart att om det kan glida in på något elegant vis så kanske det kan vara läget för några få effekter, men överlag vill jag nog ha så lite bling bling som möjligt.

Är det lite "bling bling" som gäller så skulle jag ha hållt mig till PowerPoint.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2015-12-23 13:20
Ursprungligen av barbapappa_86:

Är det lite "bling bling" som gäller så skulle jag ha hållt mig till PowerPoint.

Jag är främst ute efter att det ska fungera bra, inte bugga, och sedan vore det trevligt om man kan samla en "bank" med sidor som man kan plocka ifrån för att anpassa efter vem man ska träffa. Finns det i någon av dom? Typ att den här gången vill jag ha sid 1-5 samt sid 8 - och att man bara drar in dom och sparar presentationen.

Ursprungligen av Hallon:

Jag är främst ute efter att det ska fungera bra, inte bugga, och sedan vore det trevligt om man kan samla en "bank" med sidor som man kan plocka ifrån för att anpassa efter vem man ska träffa. Finns det i någon av dom? Typ att den här gången vill jag ha sid 1-5 samt sid 8 - och att man bara drar in dom och sparar presentationen.

Jag brukar bara gömma slides som inte ska presenteras, tycker det är enklast och går snabbast.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2015-12-23 13:45
Ursprungligen av keptang:

Jag brukar bara gömma slides som inte ska presenteras, tycker det är enklast och går snabbast.

Ok. Fungerar det i båda programmen?

Ursprungligen av Hallon:

Ok. Fungerar det i båda programmen?

Ja.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2015-12-23 14:25

En annan fråga som kanske är lite off topic: Jag testade nu att exportera en presentation som jag tidigare gjort i indesign till en interaktiv PDF eftersom jag hade en film på en av slidesen. Kan jag på något vis öppna en sådan PDF i en iPad - så filmen fungerar?
I datorn fungerar det inte i "Förhandsvisa". Dock i Acrobat Reader. Har laddat ner Acrobat-appen till iPaden men den vill inte köra filmen där ändå.. Får bara en stillbild. Finns det någon annan app som klarar det här?

Och - om jag skulle ha en film i en slide gjord i Keynote - skulle filmen fungera i paddan då?

Kör Keynote i iPad och du kan använda bildspelet direkt.

Keynote är ju ansett som bättre än MS motsvarighet och är gratis och funkar på alla apple enheter direkt så svaret är väl rätt självklart tycker iaf jag

1
Bevaka tråden