Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

batteri fått en varningstriangel i menyn

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • göteborg
  • 2015-12-20 19:42

hej har en macbook pro 15 mitten 2012 senaste veckan har jag märkt att jag har fått en varningstriangeln i batteri menyn.

kontrollera batteriet står .jag har läst att man kan trycka visa tagester så man nollställer något men hjälpte inte .även tömt batterit sen laddat det på nytt .även har haft loss själva kontakten till batteriet och sen startat om men samma ändå .

är det daxs att köpa nytt batteri eller vad vill dom med den varningen?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-12-20 19:53
Ursprungligen av swag:

hej har en macbook pro 15 mitten 2012 senaste veckan har jag märkt att jag har fått en varningstriangeln i batteri menyn.

kontrollera batteriet står .jag har läst att man kan trycka visa tagester så man nollställer något men hjälpte inte .även tömt batterit sen laddat det på nytt .även har haft loss själva kontakten till batteriet och sen startat om men samma ändå .

är det daxs att köpa nytt batteri eller vad vill dom med den varningen?

Dags att byta batteri fast du kan köra vidare ett tag till. Så länge du tycker batteritiden är OK för dig vill säga.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2015-12-20 20:59
Ursprungligen av onnyt:

Dags att byta batteri fast du kan köra vidare ett tag till. Så länge du tycker batteritiden är OK för dig vill säga.

ja tiden är typ 4-5 tim så det är inget annat farligt för datan tänkte inte byta data riktigt ännu men om ett tag.

Hade samma "Kontrollera batteriet" på min MBP Early 2011. Efter ett par veckor så dog batteriet helt och vägrade ladda, gick bara att köra med nätsladden i. Datorn blev också superseg att jobba med när batteriet dött, som om processorn gått in i något slow-motion-läge. Blev till att lämna in och få batteriet bytt. Nu är allt tip-top igen.

Ursprungligen av Sir N.:

Datorn blev också superseg att jobba med när batteriet dött, som om processorn gått in i något slow-motion-läge.

Det är precis vad den gör. Processorn klockar ner på grund av att laddaren inte kan ge tillräckligt med ström utan att ha batteriet till hjälp för kortare stötar.

1
Bevaka tråden