Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla mail blir ingen avsändare osv

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, för ett tag sen la jag till ett andra mailkonto till mailappen på min iPhone 4s. Sedan dess händer det i stort sett varje gång jag öppnar appen att alla mail som tillhör det första kontot, en gmail-adress, står som "ingen avsändare", dateras till 1970-01-01 och går inte att öppna. Enda sättet att komma förbi detta är att stänga ner appen och sedan starta den igen. Möjligen kan problemet försvinna om jag tar bort det andra kontot, men jag skulle verkligen behöva ha det på telefonen...
Några idéer??

Har det kontot POP? Är det IMAP så ska det även finnas lagrat på mailservern och ska vara säkert att ta bort och lägga till igen. Du kan ju även ta en backup.

Har du testat att göra en hård reset på din iPhone?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Har det kontot POP? Är det IMAP så ska det även finnas lagrat på mailservern och ska vara säkert att ta bort och lägga till igen. Du kan ju även ta en backup.

Har du testat att göra en hård reset på din iPhone?

Det är IMAP. Jag har provat att ta bort kontot och lägga till det igen, ingen skillnad.
Hård reset? Det är inte när man håller in strömknappen och sedan hemknappen? Det har jag i alla fall gjort.

Ursprungligen av Tontonito:

Det är IMAP. Jag har provat att ta bort kontot och lägga till det igen, ingen skillnad.
Hård reset? Det är inte när man håller in strömknappen och sedan hemknappen? Det har jag i alla fall gjort.

Försvann de mail som du har via det kontot när du tog bort det?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Försvann de mail som du har via det kontot när du tog bort det?

Ja alltså, de försvann från mailappen men kom sedan tillbaka igen när jag la till kontot på nytt. Jag får snart en ny mobil och slipper den här skiten, men vore ändå skönt att få det löst nu

Ursprungligen av Tontonito:

Ja alltså, de försvann från mailappen men kom sedan tillbaka igen när jag la till kontot på nytt. Jag får snart en ny mobil och slipper den här skiten, men vore ändå skönt att få det löst nu

Nu antar du att problemet är din iPhone, vilket det nödvändigtvis inte behöver vara.

Här finns en likadan tråd:
http://www.99mac.se/forum/t/312608-mail-ingen...

1
Bevaka tråden