Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Familjedelning med barn, konstant fråga om lösenord i App Store?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2015-12-18 20:46

Hej

Jag har precis fixat en iPad till sonen (6 år) i julklapp.
Har skapat konto för familjedelning och allt är frid och fröjd. Men, när jag skall ladda hem gratisappar så frågar den konstant efter iTunes-lösenordet. Tanken är väl att inte skall behöva uppges utan att jag via mobilen/datorn skall kunna ge tillåtelse till nedladdningen? Anger jag lösenordet och sen godkänner så fungerar det men jag får ibland (oftast) ange lösenordet 3 gånger. 2 gånger innan jag får frågan "skicka fråga" och igen efteråt när jag godkänt från min enhet.

Han är ju klyftig nog att hålla koll på ett enklare lösenord men det är ju ändå otroligt jobbigt om så är fallet att det måste fyllas i varje gång vid ett köp.

Hjälp!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-12-18 20:51

Jag upplever samma sak. Har bara varit för lat(!) för att anmäla. Tyvärr.

Är inställningen "Kräv lösenord" för kostnadsfria appar av- eller påslagen?

Ursprungligen av HåkanE:

Är inställningen "Kräv lösenord" för kostnadsfria appar av- eller påslagen?

Kollade precis på grabbens iPad. Den inställningen var påslagen utan möjlighet att slå av den.
Han behöver ange sitt lösenord en gång när han begär att få en app. Om jag godkänner den direkt behöver han inte ange lösenordet igen, men om det dröjer ett tag måste han göra det.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2015-12-20 17:23
Ursprungligen av HåkanE:

Är inställningen "Kräv lösenord" för kostnadsfria appar av- eller påslagen?

Ja det är krav innan de fyller 13 år så det kan man inte styra.

Jag får alltid slå in lösenordet. Två ggr innan frågan kommer upp och sen igen en gång efter att jag har godkänt. Spelar ingen roll om jag godkänner via mobilen eller datorerna.

1
Bevaka tråden