Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OneNote på iPad

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-11 14:13

Hej!
Jag vet att OneNote på en Surface tillåter att man skriver för hand, så översätter den direkt till typsnittstext.
Någon som vet om detta fungerar även på iPad-versionen?

Annars, någon som har tips på en iPad (Pro) app som tillåter handtext att översättas till typsnitt löpande.
Jag vill inte behöva skriva en sida och sen klicka på "exportera" eller liknande, få då blir det lätt en massa fel som man missar.

Tack!

Hittar inte hur man handskriver text i OneNote på en iPad alls, något jag kanske har missat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-11 18:03
Ursprungligen av CekariYH:

Hittar inte hur man handskriver text i OneNote på en iPad alls, något jag kanske har missat.

Välj fliken "Rita"

Jo, rita ja, men inte blir det text av det

De appar jag hittat där handskriven text blir redigerar text är MyScript serien, tex MyScript Stylus som blir ett rit-tangenbord för i stort vilken app som helst som tar emot text, men fan ta mig omöjligt att skriva åäöÅÄÖ med trots att det stöder svenska.
Men, det var ju inte det du sökte.

  • Medlem
  • 2015-12-12 07:56
Ursprungligen av CekariYH:

De appar jag hittat där handskriven text blir redigerar text är MyScript serien, tex MyScript Stylus som blir ett rit-tangenbord för i stort vilken app som helst som tar emot text, men fan ta mig omöjligt att skriva åäöÅÄÖ med trots att det stöder svenska.
Men, det var ju inte det du sökte.

Kan man på iPad Pro med pennan skriva ett mail eller SMS för hand som automatiskt ovandlas till text?

Ursprungligen av PaO:

Kan man på iPad Pro med pennan skriva ett mail eller SMS för hand som automatiskt ovandlas till text?

Nu har jag ingen iPad Pro men ja, det funkat på Mail och iMessage också, men inte lyckats få åäöÅÄÖ :-/

  • Medlem
  • 2015-12-12 14:00
Ursprungligen av CekariYH:

Nu har jag ingen iPad Pro men ja, det funkat på Mail och iMessage också, men inte lyckats få åäöÅÄÖ :-/

Okej. Då har de ingen tecken tolkning för åäöÅÄÖ då. Tråkigt. Kan man även använda pennan som mus med att markera saker i ett svep tex.

Ursprungligen av PaO:

Okej. Då har de ingen tecken tolkning för åäöÅÄÖ då. Tråkigt. Kan man även använda pennan som mus med att markera saker i ett svep tex.

Det står att det stöder svenska så det borde det göra iaf tycker jag.

Om programmet stöder det så ja.
Detta är ju bara ett annat tangentbord som du skriver med finger/penna så det styr inget hur huvudappen ska funka.

Ursprungligen av CekariYH:

De appar jag hittat där handskriven text blir redigerar text är MyScript serien, tex MyScript Stylus som blir ett rit-tangenbord för i stort vilken app som helst som tar emot text, men fan ta mig omöjligt att skriva åäöÅÄÖ med trots att det stöder svenska.
Men, det var ju inte det du sökte.

När du skriver med "MyScript-tangentbordet" så har du ett gäng symboler allra längst ned på skärmen. Om du håller länge på jordgloben så får du alternativet att ändra språk och då kan du välja Svenska.
Funkar hur bra som helst efter att jag ändrade till Svenska.

Ursprungligen av neriksson:

När du skriver med "MyScript-tangentbordet" så har du ett gäng symboler allra längst ned på skärmen. Om du håller länge på jordgloben så får du alternativet att ändra språk och då kan du välja Svenska.
Funkar hur bra som helst efter att jag ändrade till Svenska.

Ah, det hade jag missat helt, stort tack

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-13 16:41

Stort tack för tipset om MyScript!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-14 14:09

Ni som kört MyScript Stylus ett tag, har ni också drabbats av att hux flux suddas all text ut och det enda som verkar stoppa är om man trycker på sudd-knappen?
Misstänker att detta är då handen vilar nere till höger (om man är högerhänt) och där sitter dumt nog knappen för att sudda.

Den hänger sig sedan i att sudda, så alla nya tecken man försöker skriva suddas automatiskt ut direkt. Man måste klicka runt lite för att få den att sluta..

Om ingen annan drabbats kanske jag fått med något fel i min version, för det har hänt mig 4 gånger bara idag. :S

1
Bevaka tråden