Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tv-tjänsten Magine kommer till Apple TV

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med Magine kan du se på direktsänd tv i allt från telefonen till datorn. Nu finns också en app för Apples senaste Apple TV.

Läs hela artikeln här

Kalas, den ska jag prova så fort jag kommer hem. På datorn funka det ju bra med iPhonen som internatutdelare.

Va kul i ca 3 minuter sen kraschade något, går inte komma in på något sätt

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2015-12-10 04:02
Ursprungligen av Redaktionen:

Med Magine kan du se på direktsänd tv i allt från telefonen till datorn. Nu finns också en app för Apples senaste Apple TV.

Läs hela artikeln här

Kul! Magine är min enda kontakt med "gammel-TV" sedan betan 2012-13. Tycker dock att det var synd när TV4 hoppade av. Mest synd för TV4 dock, då Magine till slut blev riktigt bra, till skillnad från TV4 Play.

Tycker också det är lite synd att TV3 och Kanal 5 fortfarande inte finns i Magine. Varför inte övertala dem (Viasat och MTG eller vad de heter) att kunder kan tänka dig att betala en tjuga extra i månaden per kanal, men inte det tredubbla på en extern tjänst där alla extrakanaler bara är skit? Återigen, synd för dem. Magine är smidigast och jag väljer det som finns i utbudet där. Orkar inte pilla med massa externa play-appar, yuck!

TV appen behöver jobbas på: Bara 3-4 fria kanaler funkar resten ger error 5xx beroende på kanal.
Går inte backa eller avbryta efter felet. Enda lösningen är att radera appen och ladda ner igen.
Får inte tillgång till alla visade kanaler i min TV men via webben funkar det. Verkar som om synden mellan appen och deras server inte tar med att man faktiskt prenumererar på ett paket.

Saknar EPGn som finns i iOS-appen.

Sen är kanalutbudet värdelöst, vilket är trist. Idén är bra.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Saknar EPGn som finns i iOS-appen.

Sen är kanalutbudet värdelöst, vilket är trist. Idén är bra.

EPG?

Ser mest ut som samma gamla vanlig utbud som alla leverantörer har fast färre.

Ursprungligen av CekariYH:

EPG?

Ser mest ut som samma gamla vanlig utbud som alla leverantörer har fast färre.

EPG är en förkortning för det engelska begreppet Electronic Program Guide (elektronisk programguide).

Samma gamla vanliga skulle jag varit nöjd med, anser att iaf trean och fyran platsar in där.

Ursprungligen av barbapappa_86:

EPG är en förkortning för det engelska begreppet Electronic Program Guide (elektronisk programguide).

Samma gamla vanliga skulle jag varit nöjd med, anser att iaf trean och fyran platsar in där.

Ah, visst, det visste jag ju redan, men glömt igen

Jo TV appen är lite sparsmakad helt klart

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-12-10 11:52
Ursprungligen av barbapappa_86:

Saknar EPGn som finns i iOS-appen.

Sen är kanalutbudet värdelöst, vilket är trist. Idén är bra.

Vaddå, finns inte den i ATV-appen?

Åmajgadd...

Ursprungligen av zinned:

Vaddå, finns inte den i ATV-appen?

Åmajgadd...

Vet inte riktigt vad som är definitionen av en EPG, men såhär ser det iaf ut. Man drar till vänster eller höger för att byta kanal. Man får ingen bra överblick direkt..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-12-10 12:58
Ursprungligen av barbapappa_86:

Vet inte riktigt vad som är definitionen av en EPG, men såhär ser det iaf ut. Man drar till vänster eller höger för att byta kanal. Man får ingen bra överblick direkt..

http://www.appgefahren.de/wp-content/uploads/2015/12/Magine-Live.jpg

Det där är definitivt INTE en EPG i min värld.

Ursprungligen av zinned:

Det där är definitivt INTE en EPG i min värld.

Då är vi överens

1
Bevaka tråden