Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PDP -autensiering misslyckades

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-12-09 09:13

När jag provar att använda 3G i ulandet får jag meddelandet "Kunde inte aktivera mobilt datanätverk, PDP-autensiering misslyckades"
Min mobiloperatör säger att de inte kan hjälpa mig.
Jag har en Iphone 5 och en Iphone 6. Samma problem på båda mobiler. IOS9.1 bå båda.

  • Medlem
  • 2015-12-09 09:24

Vilken operatör har du och vilket land gäller det?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-12-09 09:41
Ursprungligen av sofi2:

När jag provar att använda 3G i ulandet får jag meddelandet "Kunde inte aktivera mobilt datanätverk, PDP-autensiering misslyckades"
Min mobiloperatör säger att de inte kan hjälpa mig.
Jag har en Iphone 5 och en Iphone 6. Samma problem på båda mobiler. IOS9.1 bå båda.

Verkar vara känt hos andra... Kan ha något med att flytta nummer och att det tar 24-48h innan det är klart. Även hos operatörer är det känt och det finns svar i deras forum från operatörens support.

  • Medlem
  • 2015-12-09 19:55
Ursprungligen av Dalle:

Vilken operatör har du och vilket land gäller det?

Jag har 3 och den funkar inte när jag är i Danmark.
Min ena telefon är dansk 3 som inte fungerar i Sverige och den andra har svenskt 3 som inte fungerar i Danmark.

  • Medlem
  • 2015-12-09 19:59
Ursprungligen av frazze:

Verkar vara känt hos andra... Kan ha något med att flytta nummer och att det tar 24-48h innan det är klart. Även hos operatörer är det känt och det finns svar i deras forum från operatörens support.

Tack för ditt svar. Det är dock inget nytt nummer. Jag har heller inte flyttat det så det är nog inte därför. Jag kontaktade 3 men de kunde inte hjälpa mig utan hänvisade till Apple. Och på Apples hemsida står det att jag ska kontakta min operatör......

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-12 23:32

Skaffa ett kontantkort från t ex Telia. Gå till din operatör och visa att det funkar med Teliakortet. Då ligger inte felet hos iPhone...

  • Medlem
  • 2015-12-13 12:33
Ursprungligen av kenjon:

Skaffa ett kontantkort från t ex Telia. Gå till din operatör och visa att det funkar med Teliakortet. Då ligger inte felet hos iPhone...

Tack för tipset. Ska prova det. Trodde många hade detta problem men det verkar inte så.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-13 13:54

Jag har aldrig råkat ut för det, har jobbat utomlands i ca 7 år. Dock inte haft iPhone hela tiden

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-13 13:58

Googlar man på felet finns det flera åtgärder. T ex nollställa nätverksanslutningarna, alternativt att operatören "startar om" ditt abonnemang.

Hade detta med min iPad förr, med ett Telenor tvillingkort. Bytte jag SIM-kort mellan iPhone och iPad så flyttade problemet över till iPhonen. För mig fungerade inte nollställning eller några andra föreslagna åtgärder. Efter att jag bytte abonnemang var problemet ur världen. Sålunda får man nog påstå att problemet ligger hos operatören.

  • Medlem
  • 2015-12-14 13:15
Ursprungligen av kenjon:

Googlar man på felet finns det flera åtgärder. T ex nollställa nätverksanslutningarna, alternativt att operatören "startar om" ditt abonnemang.

Nollställa har jag provat. Det fungerar inte. Starta om abonnemang har jag inte provat. Det ska jag göra.

  • Medlem
  • 2015-12-14 13:15
Ursprungligen av pmarriott:

Hade detta med min iPad förr, med ett Telenor tvillingkort. Bytte jag SIM-kort mellan iPhone och iPad så flyttade problemet över till iPhonen. För mig fungerade inte nollställning eller några andra föreslagna åtgärder. Efter att jag bytte abonnemang var problemet ur världen. Sålunda får man nog påstå att problemet ligger hos operatören.

Ja det verkar nästan så.

  • Medlem
  • 2015-12-14 13:16
Ursprungligen av kenjon:

Jag har aldrig råkat ut för det, har jobbat utomlands i ca 7 år. Dock inte haft iPhone hela tiden

Och för mig är det precis tvärtom. 2007 började jag pendla till Danmark dagligen. Detta är första gången det inte fungerar

1
Bevaka tråden