Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera alla bilder i ett svep (iPhone 6, iOS 9.1)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör jag för att radera alla bilder (12000 st) från min iPhone utan att behöva markera dem en och en först?
(Dvs utan att koppla in iPhone i datorn).
iPhone 6, iOS 9.1

Citat:

Figured this one out, but it's a bit of a hack.

  1. Open the Photos app.

  2. Go to the "Albums" tab.

  3. Press "Edit" and delete all of your custom albums (if you have any). All photos will be deleted within, so it's quick win.

  4. Go into your "Camera Roll". You should be at the bottom, most recent picture.

  5. Press "Select" and begin drag-selecting from the most recent picture upwards.

  6. Now, the hack: Without releasing your selection drag, tap the title bar to cause the album to scroll to the top. Your selection should follow.

  7. Press "Delete" and confirm the number of deletions

Wait - it takes a while even for only 2000.

https://discussions.apple.com/thread/7273141?...

Ursprungligen av Chaosstar:

Hur gör jag för att radera alla bilder (12000 st) från min iPhone utan att behöva markera dem en och en först?
(Dvs utan att koppla in iPhone i datorn).
iPhone 6, iOS 9.1

Har du Bilder dvs iCloud är det väl bara att radera dom där?

Ja helt värdelöst.

Ursprungligen av CekariYH:

Har du Bilder dvs iCloud är det väl bara att radera dom där?

Behöver göra det fristående på en iPhone utan internet eller koppling till nån dator.
Och jag behöver göra det nu.

Får nog ta och återställa den, så drygt.

Ursprungligen av Chaosstar:

Behöver göra det fristående på en iPhone utan internet eller koppling till nån dator.
Och jag behöver göra det nu.

Ah, då suger det ju. Borde finnas något sätt :-/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-12-08 14:24

Men varför inte som @barbapappa_86 föreslår, alltså att markera alla bilder genom att börja dra från den nedersta bilden, och samtidigt med annat finger dutta i skärmens överkant så markeringen hoppar upp och täcker alla bilder.

Det funkar när jag testar med drygt 2000 bilder, det borde även funka med 12000. Men det tar några sekunder innan man ser att markeringen tagit.

Ursprungligen av IngoX:

Men varför inte som @barbapappa_86 föreslår, alltså att markera alla bilder genom att börja dra från den nedersta bilden, och samtidigt med annat finger dutta i skärmens överkant så markeringen hoppar upp och täcker alla bilder.

Men se på... det fungerar ju faktiskt.
Tog max 5 minuter.
Tack för hjälpen med det här alla.

Om man nu _har_ tillgång till sin Mac är väl Bildinsamling smidigast? http://unvis.it/www.expressen.se/dinapengar/o...

1
Bevaka tråden