Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vem kan fixa detta? badboll...imac 27" mid 2010

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej, sitter med en begagnad Imac 27"

Modellnamn: iMac
Modellidentifierare: iMac11,3
Processornamn: Intel Core i3
Processorhastighet: 3,2 GHz
Antal processorer: 1
Totalt antal kärnor: 2
L2-cache (per kärna): 256 K
L3-cache: 4 MB
Minne: 4 GB
Anslutningshastighet mellan processorer: 5,86 GT/s
Boot ROM-version: IM112.0057.B03
SMC-version (system): 1.59f2
Serienummer (system): W80445PQDB6
Maskinvaru-UUID: DEFFA62A-759C-5803-B576-DEBB79C21AE8

det är nästan inget på hårddisken och så fort jag vill göra något på den kommer badbollen...
Internet är snabbt, datorn är trött... uppgraderad till El Capitan
Har sett detta med att byta till ssd disk själv, men jag är oteknisk och klarar inte detta själv, och jag vill ha kvar cd-dvd brännaren.
Hade tänkt skaffa mer minne, det kan jag nog sätta i själv, men här verkar det vara hårddisken som är problemet, eller hur?
kan man lämna in den och få det fixat?
jag är inte rik, därav denna gamla dator, så har nån ca prisuppgift vad det går på att göra hade det varit toppen!
om det ens är lönt:(

  • Medlem
  • 2015-12-06 00:11

Låter ju som att det är hårddisken som spökar för dig. Om man byter den interna disken så ersätts den gamla med en ny, du blir inte av med din CD/DVD.
4GB minne är för lite idag. Du kan köpa 2x2 GB billigt och själv sätta i maskinen på ett par minuter.
Vad det kostar att få hjälp med byte av hårddisken har jag tyvärr ingen koll på.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-12-06 00:25

Om du skapar ett annat användarkonto och provat så kanske du slipper badbollen?

Det fungerar finfint även med en extern CD/DVD, finns för under 300kr. Om du vill byta ut den mot SSD. Men är hårddisken på väg att ge sig, ja då kan man lika gärna byta ut den och behålla CD/DVD:n.

1
Bevaka tråden