Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatisk uppdatering av appar

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-29 08:31

Efter installation av iOS 9 så slutade den automatiska uppdateringen av appar att fungera. Den har alltid fungerat perfekt tidigare, inga bekymmer alls, men nu var det tvärstopp. Ibland kan den hicka till och installera någon uppdatering men det är sällan.

Någon som också upplever detta och/eller har något tips?

Testat slagit av, startat om och sedan slå på det igen?

Jag tror att jag kan ha samma problem, dock så hade jag det innan iOS 9. För mig så finns det ibland ett gäng uppdateringar att hämta när jag går in i app store.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-29 10:12
Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat slagit av, startat om och sedan slå på det igen?

Jag tror att jag kan ha samma problem, dock så hade jag det innan iOS 9. För mig så finns det ibland ett gäng uppdateringar att hämta när jag går in i app store.

Givetvis har jag testat det. Jag har också testat att starta om samt logga ut från kontot innan omstart för att sedan logga in igen och slå på det följt av ännu en omstart.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-09-29 11:00

Jag har också upptäckt att auto-uppdateringen lade av iom (tom?) iOS 9-beta. Men det löste sig inte efter att jag tog in skarpa iOS 9. Ska man verkligen behöva göra en återställning för att det ska börja fungera igen?

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2015-09-29 11:26

Här fungerar det sporadiskt med de automatiska uppdateringarna. Ibland fungerar det och ibland inte

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-09-29 14:18

Jag kan förtydliga mig lite: den startar/upptar nedladdningen av uppdateringar om man startar App Store-appen (och väljer uppdatera inne i appen).

Ursprungligen av zinned:

Efter installation av iOS 9 så slutade den automatiska uppdateringen av appar att fungera. Den har alltid fungerat perfekt tidigare, inga bekymmer alls, men nu var det tvärstopp. Ibland kan den hicka till och installera någon uppdatering men det är sällan.

Någon som också upplever detta och/eller har något tips?

Samma för mig på iPhone 6+ och iPad Air 1, inte hittat någon fix.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2015-09-30 11:29

Uppdateringen av Google Maps har hängt sig i slutskedet med. Har försökt att dra ner den från App Store igen men samma resultat. Sista sekunderna av uppdateringen så hänger den sig.

Ursprungligen av wemme:

Uppdateringen av Google Maps har hängt sig i slutskedet med. Har försökt att dra ner den från App Store igen men samma resultat. Sista sekunderna av uppdateringen så hänger den sig.

Testat att radera den, sedan starta om och hämta den igen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-30 19:13

Jag har haft samma problem med några få appar den sista månaden. Provar jag igen en dag eller två senare, så funkar det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-01 11:06
Ursprungligen av wemme:

Uppdateringen av Google Maps har hängt sig i slutskedet med. Har försökt att dra ner den från App Store igen men samma resultat. Sista sekunderna av uppdateringen så hänger den sig.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat att radera den, sedan starta om och hämta den igen?

Ursprungligen av kenjon:

Jag har haft samma problem med några få appar den sista månaden. Provar jag igen en dag eller två senare, så funkar det.

Vad har det med denna trådens ämne att göra?

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2015-10-01 11:06
Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat att radera den, sedan starta om och hämta den igen?

Nej har faktiskt inte gjort det ännu. Har inte haft tid att pilla med det.

Det ligger i pipen att göra det.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2015-10-01 11:25
Ursprungligen av zinned:

Vad har det med denna trådens ämne att göra?

Det har säkerligen något med uppdateringen att göra. Bugg i App Store? Spekulationer visserligen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-02 21:35

Alla uppdateringar på min iPad retina 2014 står still. Har senaste iOS; 9.1

Dom är dock nedladdade (blåa ringen är tjock) men det händer inget mer.
Har provat att starta om, hjälpte inte.

Om jag klickar på en enskild blå ring så laddar den ned det igen och ger sen felmeddelandet "Kunde inte hämta objekt" men sen så uppdaterar just den appen sig ändå.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-03 00:33

Det har hänt mej många gånger. Dagen efter funkar det igen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-03 12:42

Bara det första tipset, inte vill jag återställa alla inställningar när det ändå funkar dagen efter. Så för mej är det inget stort problem, händer bara någon gång i månaden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-12-03 12:46
Ursprungligen av kenjon:

Bara det första tipset, inte vill jag återställa alla inställningar när det ändå funkar dagen efter. Så för mej är det inget stort problem, händer bara någon gång i månaden.

Samma här men för mig händer det i stort sett hela tiden. Det kom efter uppdatering till iOS 9 och sker både på iPhone och iPad.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-12-03 13:16
Ursprungligen av zinned:

Samma här men för mig händer det i stort sett hela tiden. Det kom efter uppdatering till iOS 9 och sker både på iPhone och iPad.

Ja, det blev en stor försämring när iOS 9 kom. Tidigare med iOS 8 så fungerade det.

Har som sagt aldrig fungerat för mig (innan iOS 9). Hoppar jag in i App Store så tuggar det på någon sekund, sen så brukar eventuella uppdateringar dyka upp.

Ska själv testa det som framgick i länken jag postade, men det får bli när man har för mycket tid över..

Ursprungligen av zinned:

Samma här men för mig händer det i stort sett hela tiden. Det kom efter uppdatering till iOS 9 och sker både på iPhone och iPad.

Samma här, ibland hämtar den några ibland inga men sedan 9.xx har dom aldrig tömt hela hämta listan.
Inge jätteproblem men undras vad dom "fixade" så det blev så där

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-03 18:58
Ursprungligen av barbapappa_86:

Har provat första 2 punkterna, hjälpte inte.
Osäker på hur mycket "inställningsarbete" jag förlorar om jag följer 3:e punkten om att nollställa alla inställningar så jag avvaktar med det.

Hoppas dom fixar denna bugg till 9.2...

Ursprungligen av RobertK:

Har provat första 2 punkterna, hjälpte inte.
Osäker på hur mycket "inställningsarbete" jag förlorar om jag följer 3:e punkten om att nollställa alla inställningar så jag avvaktar med det.

Hoppas dom fixar denna bugg till 9.2...

Yepp, så långt gjorde jag med, utan effekt.

Problemet är så pass litet så att jag inte orkar återställa etc. Så +1 att det löser sig någon dag.

1
Bevaka tråden