Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med batteriprocent

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter med en iPhone 6S. Har lite problem med att batteriprocenten fryser och vill inte ändra sig efterhand som jag använder telefonen. När jag går in i inställningar och ska "slå av" batteriprocenten så går det inte längre. Någon annan som upplevt samma problem?

Nej, den var ny... Provat med de gamla vanliga standardåtgärderna? Starta om telefonen (om du inte har provat det så misstänker jag att det kan lösa problemet) eller en återställning (lite mer jobbig men löser ofta rätt många av de obskyra problemen)

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-11-24 06:50

Man kan köra slut på telefonen helt, alltså tills den stänger av sig själv, sedan låta den ligga över natten och sätta på laddningen på morgon och se om laddningsprocenten blivit bättre.

Gjorde en Hard reset innan jag gick och lade mig igår kväll. Än så länge har det fungerat, håller tummarna.

  • Medlem
  • 2015-11-24 11:15

Jag har samma problem!! Har låtit den ladda ur, laddat om, återställt via dator och gjort hard reset. Ingenting fungerar! Försöker intala mig att det kommer släppa om ett tag men nu har det gått en månad så det blir nog en inlämning..

Ursprungligen av Rsd:

Jag har samma problem!! Har låtit den ladda ur, laddat om, återställt via dator och gjort hard reset. Ingenting fungerar! Försöker intala mig att det kommer släppa om ett tag men nu har det gått en månad så det blir nog en inlämning..

Bara en sista kontrollfråga: har du gjort en återställning utan att läsa in en backup, dvs ställt in telefonen som en ny telefon? Om inte så skulle jag prova det som sista utväg innan jag lämnar in den.

Det kan vara något elände som följer med om du läser in backupen efter en återställning.

Varför visa %? Räcker gott med batterisymbolen tycker jag.

  • Medlem
  • 2015-11-24 14:13

Tänk på pocenten Helge!

Ursprungligen av hummel:

Varför visa %? Räcker gott med batterisymbolen tycker jag.

Det är bra att du tycker det. Jag har alltid kört procentvisning för att jag gillar det. Jag kör även med dBm för signalstyrka istället för prickarna. Jag föredrar den exaktare visningen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är bra att du tycker det. Jag har alltid kört procentvisning för att jag gillar det. Jag kör även med dBm för signalstyrka istället för prickarna. Jag föredrar den exaktare visningen.

Var hittar man att ställa in dBm istf prickarna?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-24 15:00
Ursprungligen av CekariYH:

Var hittar man att ställa in dBm istf prickarna?

dBm + cell signal + iphone on Google ger en denna

http://www.cnet.com/how-to/force-iphone-to-sh...

Ursprungligen av zinned:

dBm + cell signal + iphone on Google ger en denna

http://www.cnet.com/how-to/force-iphone-to-sh...

Nice, tackar
Undrar bara hur man gör det på en iPad så sökte enl. din söksträng men med iPad, men hittar inget relevant?

Batteriprocenten har fungerat än så länge. Dock är det väldigt skumt att den inte går att ta bort "procenten".

https://www.dropbox.com/s/nqdds1hk8fbfj6m/201...

Ursprungligen av CekariYH:

Var hittar man att ställa in dBm istf prickarna?

I mitt fall är det en kvarleva från den tiden då jag jailbreakade min telefon. Det har överlevt alla dess år och är en av anledningarna till att jag inte vill återställa min telefon

Det måste vara någon inställningfil någonstans som ligger i rätt läge

Annars så kan man göra som zinned pekade på men det fungerar (som du skrev) bara på
iPhones där du kan få igång field test och inte på iPad.

1
Bevaka tråden