Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Systemåterskapning via Time Machine, hittar inte HD som målplats?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-11-23 21:31

Jag har försökt mig på att uppgradera OS på min iMac till El Capitan vilket resulterade i att jag inte kunde logga in på datorn igen efter uppdateringen, av ngn. anledning.

För att lösa detta så rekommenderades jag att starta med hjälp av cmd+R - vilket kanske var ett felaktigt råd? - och nu sitter jag och försöker få till en återskapning via en säkerhetskopia på en extern HD.

När jag valt den säkerhetskopia jag vill använda och trycker på fortsätt för att välja skiva att återskapa systemet till så kommer inte datorns HD upp i listan, vad kan detta bero på och vad tar jag mig till nu? Tips och förslag tas tacksamt emot.

Har du formaterat om hårddisken?

  • Medlem
  • 2015-11-23 21:40
Ursprungligen av barbapappa_86:

Har du formaterat om hårddisken?

Nej, det har jag inte gjort. Jag har bara försökt följa instruktionerna på skärmen.

Vad innebär det att omformatera hårddisken och hur gör jag det?

  • Medlem
  • 2015-11-23 22:41

Någon som har koll på detta? Måste jag byta ut hårddisken?

Datorn är ju ändå relativt ny så man tycker inte att det borde vara ett hårdvarufel.

  • Medlem
  • 2015-11-24 00:20

Nu har jag försökt att under skivverktyg installera en ny version av El Capitan för att se om problemet låg där men när jag skall välja skiva att installera på så kommer bara min externa HD upp samt en symbol som heter "Recovery HD" som är låst. Min vanliga HD finns inte med, betyder det att det hänt något med den då?

1
Bevaka tråden