Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud från MacBook Pro via Blue tooth-högtalare laggar.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-11-22 15:26

Hej!

Jag har en MacBook Pro (modell nyare) som jag spelar musik, film etc på.. via en Harman Kardon Blue Tooth högtalare. När jag kör ljud från MacBooken genom blue tooth-högtalaren så laggar det.. Tidigare har det fungerat fint, men inte nu längre. Det går bra att spela musik etc från iPaden via högtalaren.

Varför laggar det från datorn men inte från iPaden? Båda använder samma trådlösa nätverk här hemma. Ljudet från datorn laggar mer om jag surfar samtidigt som jag spelar.. Konstigt bara att det aldrig har varit så här tidigare. Jag har inte ändrat något eller lagt till någon ytterligare enhet.

Problemet uppstår bara när jag streamar musik från internet.. typ Spotify, kollar TV4play etc.. Lyssnar jag på musik som finns på hårddisken laggar det inte.

Jag kollade på Bredbandskollen... Nedladdning: 110,51 Mbit/s Uppladdning: 11,84 Mbit/s
Om det nu kan vara någon orsak? Är lite dålig på sånt här.. Vet inte ens om det är en bra hastighet eller inte.

Någon som har nått tips på hur jag kan göra?

Tack!!

Senast redigerat 2015-11-22 15:44
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-22 15:43

BT och wifi har inget med varandra att göra, men de kan störa ut varann. Prova att stänga av wifi. Prova att ta bort enheten och lägga till den igen.
Hur definerar du "lagg"? Fördröjning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-11-22 15:52
Ursprungligen av reboot81:

BT och wifi har inget med varandra att göra, men de kan störa ut varann. Prova att stänga av wifi. Prova att ta bort enheten och lägga till den igen.
Hur definerar du "lagg"? Fördröjning?

Oh, grymt!! Nu funkar det! Löste sig genom att ta bort och lägga till högtalaren Tack!!

1
Bevaka tråden