Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med nyckelring iCloud

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp! Jag har fastnat i någon kafka-loop. Jag skall nollställa nyckelring - men för att göra det måste jag skriva in lösenord för nyckelring. Något jag inte kan. Och så har jag aldrig aktiverat nyckelring heller

Se gärna på bilderna...fattar ingenting.

Stånk och stön

Någon som kan hjälpa?

Håll ner "Alt"-tangenten och klicka på menyn "Gå" i Finder. Välj "Bibliotek" och leta upp mappen "Keychains" där. Flytta ut "login.keychain" mappen "Lokala objekt" samt övriga mappar (om det finns några) på skrivbordet. Starta om datorn. Nu bör det skapas en ny, tom nyckelring. Alla lösenord du hade i den gamla är förstås borta men eftersom du ändå inte kunde låsa upp den så spelar det kanske mindre roll.

Tack Mattias! Skall genast prova

Nu kommer jag inte ens in i 'användaren' och kommer inte åt biblioteket/keychain.

Kan du inte logga in i användarkontot, menar du?

Precis. Utelåst.

Se bild

Tack för hjälp!

Ursprungligen av el gringo:

Hjälp! Jag har fastnat i någon kafka-loop. Jag skall nollställa nyckelring - men för att göra det måste jag skriva in lösenord för nyckelring. Något jag inte kan. Och så har jag aldrig aktiverat nyckelring heller

Se gärna på bilderna...fattar ingenting.

Stånk och stön

Någon som kan hjälpa?

Ok. Vad händer om du bara trycker "Skapa ny nyckelring och sedan "Avbryt" i nästa ruta?

Jag får hela tiden en probe om att jag skall fylla in lösen för nyckelringen :-/

Jag kommer liksom inte förbi. Och igår kom jag i alla fall in i finder etc. Men då visste jag inte att jag skulle slänga ringarna från biblioteket.

F

Ursprungligen av el gringo:

Hjälp! Jag har fastnat i någon kafka-loop. Jag skall nollställa nyckelring - men för att göra det måste jag skriva in lösenord för nyckelring. Något jag inte kan. Och så har jag aldrig aktiverat nyckelring heller

Se gärna på bilderna...fattar ingenting.

Stånk och stön

Någon som kan hjälpa?

vet inte om jag kan använda detta:

https://support.apple.com/en-us/HT203192

för jag kommer ju inte in. jag har ett 'test'konto. provar om jag kan reset därifrån.

det verkar som det löst sig - jag startade i säkert läge:

https://support.apple.com/sv-se/HT201262

Senast redigerat 2015-11-19 20:17

ja - problem löst. hoppas tråden kan hjälpa någon annan om de hamnar i knipa

1
Bevaka tråden