Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Macbook tappar/söker Wifi konstant.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har en ny Macbook (juli 15) som hela tiden tappar Wifi. Står och söker hittar, kopplar upp för att sedan tappa det igen. Processen pågår hela tiden och är sjukligt irriterande. När den hittar nätverket så håller den några minuter för att sedan tappa (koppla ner?) det igen.

Någon som upplevt samma sak? Och om så finns det mjukvara-fix eller är det service som gäller?

Med vänlig hälsning,

Tomas

Gäller det bara ditt eget wifi-nätverk, eller har du samma problem även på andra wifi-nätverk?

Vilken version av OS X kör du?

Exakt vilken datormodell är det? (Apple-menyn --> Om den här datorn)

Hej!

Alla nätverk - så jag har uteslutit att det handlar om mitt nätverk.

Vilken version av OS X kör du?
El Capitan 10.11.1

Har inte datorn vid min sida men beställd Hos apple med artikelnumret MK4M2KS/A (12-tums MacBook 256 GB). Levererades mitten på juli. Kan uppdatera här när jag har datorn framför mig.

Senast redigerat 2015-11-18 18:11
Ursprungligen av Reverend:

...Har inte datorn vid min sida men beställd Hos apple med artikelnumret MK4M2KS/A (12-tums MacBook 256 GB). Levererades mitten på juli. Kan uppdatera här när jag har datorn framför mig...

Det svaret räcker bra. Då vet vi vilken modell det är.

Senast redigerat 2015-11-18 19:43

10.11.1 är versionen av El Capitan

  • Medlem
  • Täby
  • 2015-11-18 18:27

Spontant låter det som ett garanti fel på det trådlösa nätverkskortet dvs hårdvaran!
/Johan

Det är vad jag själv gissar på med. Men ville ändå kolla om det var något känt fel.
Jag får dra till MacForum i morgon. Tack för input.

1
Bevaka tråden