Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini: Släcka powerlampan i vila.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det på något sätt att släcka eller åtminstone få lampan att sluta pulsera i styrka när jag har minin i vila? Tricket med tejp vill jag helst undvika men det kanske är enda alternativet?

Tror inte det. Iaf inte vad jag kunde googla fram. Rekommendationen verkar vara en liten bit tejp.

Nej jag har inte heller lyckats googla fram nåt tyvärr.

Det är lite synd att det är lite klent med inställningsmöjligheter i os x. :/
Jag pratar då inte bara om powerlampan.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-11-18 10:54
Ursprungligen av m3johan:

Det är lite synd att det är lite klent med inställningsmöjligheter i os x. :/

Onyx, Cocktail, TinkerTool och kommandot defaults.

Ursprungligen av frazze:

Onyx, Cocktail, TinkerTool och kommandot defaults.

Ok, så man måste ladda ner tredjpartsprogram för att "hacka" sig in i systemet för att göra inställningar.

Tinkertool verkade i alla fall vara ett vettigt "hack" och jag såg att det fanns inställningar för typsnitt. Går det att öka på systemfonten så det blir läsbart när man som jag mestadels använder den som htpc och inte sitter 50cm från skärmen?

Ursprungligen av m3johan:

Ok, så man måste ladda ner tredjpartsprogram för att "hacka" sig in i systemet för att göra inställningar.

Tinkertool verkade i alla fall vara ett vettigt "hack" och jag såg att det fanns inställningar för typsnitt. Går det att öka på systemfonten så det blir läsbart när man som jag mestadels använder den som htpc och inte sitter 50cm från skärmen?

Detta kanske kan vara ngt?:
http://www.macworld.com/article/2026699/stop-...

1
Bevaka tråden