Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man Live Photos på 6S+?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2015-11-17 18:58

Jag har en iPhone 6S+ och borde ha Live Photos, men det har jag inte. Alla mina bilder visas som de gjorde förut. Som stillbilder alltså. Måste man aktivera funktionen? Jag har googlat och sökt på min iPhones inställningar men hittar inget.

Senast redigerat 2015-11-17 21:55

När du har kameran igång kommer det upp en symbol med ett antal ringar längst upp på skärmen. Om den är gul så är Live aktiverat. Om den är vit så är det inte aktiverat. Tryck på symbolen för att slå på/stänga av.

Har du en 6S/6S+ ?
Du aktiverar då Live Photos på cirkeln i mitten (gul nedan).

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2015-11-17 20:18

Tack snälla ni! Att det var så enkelt, här har jag haft min iPhone 6S+ ända sedan i midsommar utan att kunna lösa det

Ursprungligen av Eva:

haft min iPhone 6S+ ända sedan i midsommar

Har du

  • Medlem
  • Borås
  • 2015-11-17 20:35

Gissningsvis firar vissa midsommar senare än andra.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2015-11-17 20:58
Ursprungligen av MalcomX:

Har du

Hmm, skriver jag fel? Jag förstår inte riktigt . . .

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2015-11-17 21:10

Åh, förlåt, nu kom jag på det. Herregud, alla dessa Appleprylar Det var min Apple Watch som kom strax före midsommar, med leverans från London. Jag blandar ihop allt Förstod inte vad ni menade, tänkte att jag skrev med dålig svenska eller nåt. Min iPhone är ju typ nästan ny förstås, men det blev inte så stor skillnad utseendemässigt från den 6+ jag hade innan, godkänns det om jag skyller på det?

Ursprungligen av Eva:

Åh, förlåt, nu kom jag på det. Herregud, alla dessa Appleprylar Det var min Apple Watch som kom strax före midsommar, med leverans från London. Jag blandar ihop allt Förstod inte vad ni menade, tänkte att jag skrev med dålig svenska eller nåt. Min iPhone är ju typ nästan ny förstås, men det blev inte så stor skillnad utseendemässigt från den 6+ jag hade innan, godkänns det om jag skyller på det?

Godkänt, har uppdaterat din trådstart och rubriken.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-11-18 22:38
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-19 11:05

Kan fler appar än den inbyggda ta Live Photos? Någon som tar både RAW & Live Photos? (Japp, jag är kräsen!)

1
Bevaka tråden