Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google-sidan på iPad

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag söker på Google i min Ipad, blir sökresultatet inte i helskärm, och jag kan inte heller zooma. Om jag ändrar sökmotor till ex Yahoo, händer inte detta. Har haft min Ipad i flera år, och detta har hänt plötsligt. Har försökt läsa mig till hur jag ska komma tillrätta med problemet, men kan inte finna någon lösning.
Någon som vet?

Senast redigerat 2015-11-09 16:13

Startat om, testat en hård omstart?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Startat om, testat en hård omstart?

Vad innebär en hård omstart?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-11-09 14:21
Ursprungligen av chodov:

Vad innebär en hård omstart?

Hård omstart gör du genom att hålla in hemknappen och av/på knappen samtidigt, länge! Du ska hålla in båda knapparna tills den har startat om helt och äpplet kommer fram vid start.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-09 14:27

Vaddå inte helskärm? Ipad har ju inte justerbara fönster... Eller är det det nya med två appar bredvid varandra? Vilken ipad har du?
Mar du provat att rensa kakorna, besöka m.google.se ?

Ursprungligen av Gnulia:

Hård omstart gör du genom att hålla in hemknappen och av/på knappen samtidigt, länge! Du ska hålla in båda knapparna tills den har startat om helt och äpplet kommer fram vid start.

Nu har jag gjort en hård omstart, men tyvärr är läget detsamma.

Lägg in en bild / ta ett kort på din iPad när du sökt på Google, lite svårt att förstå vad du menar.

För att zooma i Google-resultatet så kan du först zooma ut och sen in så fungerar det.
Det är så sidan är designad.

Ursprungligen av reboot81:

Vaddå inte helskärm? Ipad har ju inte justerbara fönster... Eller är det det nya med två appar bredvid varandra? Vilken ipad har du?
Mar du provat att rensa kakorna, besöka m.google.se ?

Jag menar att tidigare visades Googles web-resultat (liksom alla andra sidor) i hela Ipadens fönster, medan de nu hamnar i mitten, med c:a 3 cm marginal på var sida. Det blir då betydligt mindre text, och jag kan inte zooma den större. Det här gäller bara webben, för om jag väljer t ex bilder, så blir de synliga i hela fönstret.
Jag har rensat historik och cookies.
Det gäller en Ipad 2 modell A1395.

Ursprungligen av chodov:

Jag menar att tidigare visades Googles web-resultat (liksom alla andra sidor) i hela Ipadens fönster, medan de nu hamnar i mitten, med c:a 3 cm marginal på var sida. Det blir då betydligt mindre text, och jag kan inte zooma den större. Det här gäller bara webben, för om jag väljer t ex bilder, så blir de synliga i hela fönstret.
Jag har rensat historik och cookies.
Det gäller en Ipad 2 modell A1395.

Det är så sidan är designad numera, inget du kan ändra på.

Ursprungligen av keptang:

Det är så sidan är designad numera, inget du kan ändra på.

Är det så? Då måste det ha ändrats för bara någon dag sedan, för så såg det inte ut tidigare, men i så fall får jag nöja mig, och ta på mig glasögon i stället. Tråkigt i så fall!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-11-09 16:45
Ursprungligen av chodov:

Jag menar att tidigare visades Googles web-resultat (liksom alla andra sidor) i hela Ipadens fönster, medan de nu hamnar i mitten, med c:a 3 cm marginal på var sida. Det blir då betydligt mindre text, och jag kan inte zooma den större. Det här gäller bara webben, för om jag väljer t ex bilder, så blir de synliga i hela fönstret.
Jag har rensat historik och cookies.
Det gäller en Ipad 2 modell A1395.

Ladda ned Google-appen istället, den använder jag både för iPad och iPhone, jättebra!

Ursprungligen av chodov:

Är det så? Då måste det ha ändrats för bara någon dag sedan, för så såg det inte ut tidigare, men i så fall får jag nöja mig, och ta på mig glasögon i stället. Tråkigt i så fall!

Ja, den ändrades för bara en dag eller två sen.

Ursprungligen av Capeman:

Ja, den ändrades för bara en dag eller två sen.

Tack till alla som hjälpt till. Nu ska jag försöka gilla läget!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-09 18:32

Smala sökningar

http://searchengineland.com/google-launches-new-search-results-interface-for-tablets-235340

Synd att det står stilla på sökmotorsfronten vad gäller presentation av resultatet. Responsivt neråt mot små enheter javisst, men de fyra jättarna Google, bing, yahoo & DuckDuckGo presenterar sina resultat för att passa SVGA med sökresultatet max 600px brett.
Ett litet montage hur det ser ut på en 27" skärm för respektive söktjänst:

Ursprungligen av chodov:

Tack till alla som hjälpt till. Nu ska jag försöka gilla läget!

Jag får " bara " så om jag klickar på Översätt. Helt omöjligt att läsa - ser ut som man skulle behöva 27" skärm.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-11-10 09:08
Ursprungligen av adress@mac:

Jag får " bara " så om jag klickar på Översätt. Helt omöjligt att läsa - ser ut som man skulle behöva 27" skärm.

Jag får så om jag kör utan extra inställningar med Safari. Ett steg bakåt...

1
Bevaka tråden