Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad betyder det lilla utropstecknet som nu syns i nederkanten av min telefon?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter uppdateringen till iOS9 så har det dykt upp ett utropstecken i höger nederkant på skärmen när jag öppnar mappar, vad betyder det? Jag kan inte klicka på det i alla fall.

Ursprungligen av kjellebelle:

Efter uppdateringen till iOS9 så har det dykt upp ett utropstecken i höger nederkant på skärmen när jag öppnar mappar, vad betyder det? Jag kan inte klicka på det i alla fall.

http://i63.tinypic.com/2r39xqp.jpg

Den kanske inte gillar att du blandar Apple och Microsoft i samma mapp..........?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-28 22:21

Det är inte så att du inte är inloggad i AppStore/iCloud, inte har Internetanslutning? Så den inte kan uppdatera notiser etc. Fast då borde det inte bara vara vid mapparna...

Faktiskt aldrig sett förutom i bilder när man inte kan hämta foton som är lagrade i molnet.

Ursprungligen av kenjon:

Det är inte så att du inte är inloggad i AppStore/iCloud, inte har Internetanslutning? Så den inte kan uppdatera notiser etc. Fast då borde det inte bara vara vid mapparna...

Nej, allt funkar som det ska!! Verkar inte vara nåt som fler råkat ut för så jag får väl testa att fråga supporten istället.

Ursprungligen av kjellebelle:

Nej, allt funkar som det ska!! Verkar inte vara nåt som fler råkat ut för så jag får väl testa att fråga supporten istället.

Har du testat att "swipa upp" från ikonen?

Ursprungligen av HåkanE:

Har du testat att "swipa upp" från ikonen?

Testade nu men det händer inget! Går heller inte att klicka på den.

Nu kom lösningen efter att jag varit i kontakt med Apple support och svaret var att det inte riktigt fanns ett svar, men ändå löstes problemet! Det visade sig att i bakgrundsbilden jag hade valt, hade det fördömliga utropstecknet letat sig in på nåt okänt sätt. När jag bytte bakgrund och sen bytte tillbaka till samma igen (!) så var tecknet borta! Mycket mystiskt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-07 13:36

Märkligt... Vad har bakgrundsbild med öppna mappar att göra? Försök återskapa fenomenet!

Ursprungligen av IngoX:

Märkligt... Vad har bakgrundsbild med öppna mappar att göra? Försök återskapa fenomenet!

Orkar inte, det funkar ju nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-11-07 17:10

Som emil_stahl tidigare var inne på, så visas utropstecknet när bilden ifråga är lagrad i hög upplösning på iCloud, men visas på telefonen i låg upplösning.

I ditt fall så är det den lågupplösta versionen som visas...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-07 17:38
Ursprungligen av Torkel:

Som emil_stahl tidigare var inne på, så visas utropstecknet när bilden ifråga är lagrad i hög upplösning på iCloud, men visas på telefonen i låg upplösning.

I ditt fall så är det den lågupplösta versionen som visas...

Men det gäller väl bara i appen Bilder? Och varför skulle utropstecknet bara synas när en mapp är öppen?

Ursprungligen av IngoX:

Men det gäller väl bara i appen Bilder? Och varför skulle utropstecknet bara synas när en mapp är öppen?

Kan vara så att det skymts av Dock på hemskärmen, eller gömts till följd av att parallaxeffekten förstorar bakgrundsbilder något för att dölja ytterkanterna.

När iOS läst in en bild från Bilder för att lägga som bakgrundsbild har utropstecknet hängt med helt enkelt, eftersom den sparar bilden separat från bildbiblioteket.

Kort sagt: En bugg eller miss av utvecklarna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-07 19:21
Ursprungligen av pushloop:

Kan vara så att det skymts av Dock på hemskärmen, eller gömts till följd av att parallaxeffekten förstorar bakgrundsbilder något för att dölja ytterkanterna.

När iOS läst in en bild från Bilder för att lägga som bakgrundsbild har utropstecknet hängt med helt enkelt, eftersom den sparar bilden separat från bildbiblioteket.

Kort sagt: En bugg eller miss av utvecklarna.

Den förklaringen köper jag. Nu kan jag somna ikväll.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-07 20:27

Ger inte Bilder.app på datorn ett utropstecken om bilden saknas eller annat problem?

1
Bevaka tråden