Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nån mer som kör 150gb plus i icloud photo library?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-11-06 19:49

Har nyligen migrerat och sammanfogat mitt aperture bibliotek med bilder från 2004-2014 på 60 gb med mitt icloud fotobibliotek på 40gb. Gick smidigt måste jag säga. Har ytterliggare 50gb med video klipp från gopro, kompaktkamera och systemkamera. Tycker ni de är värt besväret att koda om filmerna till m4v innan man slangar in dem i Photos eller ska man bara droppa in dem och glömma? Nån mer som kör stort bibliotek i icloud som gjort det ett tag? Över ger att ta alla foton innan vårt första barn föddes och lägga nån annanstans men har i nu läget inget nas eller nått. Man får ändå 4-5 år med 1tb icloud för ett nas. Kör komplett kopia av biblioteket på Macmini med time machine till extern disk.

Vilket format på video som är lämpligast bestämmer du nog själv. Storlek kontra kvalité etc..

Du borde även ta backup på det du har på hårddisken som är kopplad till din Mac mini.

Hade jag varit du så hade jag köpt en riktig NAS för att sedan köra Synology Cloud (eller vad det heter) för att få access til media via iPhone mm.

1
Bevaka tråden