Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortera grupper i Kontakter

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I min dator är alla grupper i Kontakter ordnade alfabetiskt, men inte i min iPhone 6S. Jag har för mig att de var ordnade alfabetiskt i tidigare iPhones. Hur gör man för att få grupper ordnade från A till Ö?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-05 16:51

Inställningar > E-post, kontakter, kalender > scrolla ner till kontakter och justera inställningen för Sortera efter... och Visa efter...

Ursprungligen av IngoX:

Inställningar > E-post, kontakter, kalender > scrolla ner till kontakter och justera inställningen för Sortera efter... och Visa efter...

Tack Ingox, men det har jag redab prövat. Kontakterna kan sorteras och visas antingen med för- och efternam eller tvärtom, men grupper förblir osorterade!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-06 20:43

Aha, du menar att få själva listan med grupperna i bokstavsordning? Nej, det kan inte jag heller påverka i iOS 9.1, aldrig tänkt på det.

Stödet för grupper är ju väldigt rudimentärt i iOS, man kan ju inte ens redigera vilka som ingår i grupperna utan får göra det via Kontakter i macen eller iCloud.com. Jag använder appen FullContact i iOS enbart för att kunna redigera grupper. Där kallas det tags, det synkar med grupperna i inbyggda kontakt-appen och vidare via iCloud. Och i FullContact visas tags i bokstavsordning...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-06 20:59
Ursprungligen av IngoX:

Jag använder appen FullContact i iOS enbart för att kunna redigera grupper.

Får ta tillbaks ovanstående. Kopplingen mellan FullContact och Kontakter i iOS verkar inte funka längre som det gjorde förr. Det var länge sedan jag brydde mig om grupper. Lägger numera in nyckelord under företag eller anteckning och använder den utmärkta sökfunktionen istället.

Ursprungligen av IngoX:

Får ta tillbaks ovanstående. Kopplingen mellan FullContact och Kontakter i iOS verkar inte funka längre som det gjorde förr. Det var länge sedan jag brydde mig om grupper. Lägger numera in nyckelord under företag eller anteckning och använder den utmärkta sökfunktionen istället.

Tack IngoX!
Verkar inte finnas någon lösning, men det har fungerat tidigare. Grupper hos mig är olika företag med flera befattningshavare. Med ett stort antal grupper blir det inte särskilt lätt att snabbt hitta när de inte ligger i bokstavsordning.

1
Bevaka tråden